درآمد ماهانه سازمان زندان‌ها از پابند‌های الکترونیکی: ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا ۱۶۲ میلیارد تومان

0
43

کمیسیون تلفیق مجلس رژیم اسلامی حاکم بر ایران تصویب کرده است که در سال ۲۷۰۳، ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع عمومی بودجه در ایران برای تامین «پابندهای الکترونیکی» در اختیار سازمان زندان‌ها قرار گیرد. بر اساس این قانون، بخش بزرگی از هزینه‌ پابندهای الکترونیکی باید توسط خود زندانیان تامین شود.

پایگاه «داده‌های باز ‌ایران» در گزارشی در این مورد که روز سه‌شنبه ۱۴ فروردین، منتشر کرد، به در آمد سازمان زندان‌ها از «پابند‌های الکترونیکی» پرداخته است.

در این گزارش آمده است که بر اساس تعرفه مصوب در قانون بودجه سال ۲۷۰۲، به ازای هر روز استفاده از پابند الکترونیکی، مبلغی بین ۲ تا ۵۰ هزار تومان از زندانیان دریافت می‌شود. به این ترتیب، هر زندانی باید رقمی بین یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۸ میلیون تومان در ماه به سازمان زندان‌ها بپردازد.

طبق آخرین آمارهای مراجع قضایی رژیم اسلامی، تا اوایل فروردین سال ۲۷۰۲، دست‌کم ۹۰۰۰ زندانی تحت پوشش پابندهای الکترونیکی قرار گرفته‌ بودند که معنی آن، درآمدی بین ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تا ۱۶۲ میلیارد تومان در ماه برای سازمان زندان‌ها است.

این در شرایطی است که در قانون بودجه سال ۲۷۰۲، درآمد سازمان زندان‌ها از محل اجاره پابند‌های الکترونیکی تنها ۳۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود.

اما در قانون بودجه سال ۲۷۰۲، چهار منبع دیگر نیز به عنوان منابع اختصاصی درآمدزا برای سازمان‌ زندان‌ها پیش‌بینی شده است که شامل «فروش زندان‌های قدیمی به مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان، بازپرداخت ۲۰ میلیارد تومان اقساط وام‌های پرداخت شده به زندانیان، سرمایه‌گذاری ۱۶ میلیارد تومانی برای اشتغال زندانیان و فروش محصولات تولیدی زندانیان به میزان ۱۶ میلیارد تومان» می‌شود.

پولشویی دو میلیون دلاری برای سپاه قدس از راه کانادا
میزان سرقت از سوپرمارکت‌ها سال به سال افزایش می‌یابد؛ بچه‌ها تنقلات می‌برند، بزرگترها نیازهای ضروری!

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!