عضو مجلس خبرگان: امیدواریم ظهور مهدی نزدیک باشد تا برای خامنه ای جانشین انتخاب نشود

0
88

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرگزاری ایسنا در مورد انتخابات پیش رو در مورد رسالت مجلس خبرگان رهبری، گفت: در قانون اساسی در مورد وظایف مجلس خبرگان آمده که پس از امام که واقعا شخصیتی کم نظیر بودند، فقهای آشنا به مسائل سیاسی و اجتماعی از سراسر کشور باید دور هم جمع شوند و از بین مجتهدین واجد شرایط، فردی که دارای ویژگیهای رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران است را بعنوان رهبر انتخاب کنند.

وی افزود: همچنین طبق قانون اساسی چنانچه پس از انتخاب رهبر توسط مجلس خبرگان، مشخص شود این فرد فاقد شرایط لازم برای رهبری بوده و یا این شرایط را از دست داده، نمایندگان مجلس خبرگان وظیفه دارند این فرد را عزل و فرد دیگری را انتخاب کنند.

آیت الله نریمانی ادامه داد: برخی تصور می کنند که مجلس خبرگان باید بر اعمال رهبری هم نظارت داشته باشد که به واقع چنین نیست و در قانون اساسی هم در این خصوص چیزی گفته نشده است.

وی مجلس خبرگان رهبری را راهی برای دوام نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: مجلس خبرگان پس از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با انتخاب مقام معظم رهبری به وظیفه خطیر خود به خوبی عمل کرد و امیدواریم ظهور حضرت مهدی آنقدر نزدیک باشد که دیگر نیازی به تعیین جانشین برای رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نداشته باشیم.

مقام فلسطینی دعوت روسیه از گروه های فلسطینی را تایید کرد
هشت بانک ایرانی در معرض انحلال قرار دارند

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!