تفهیم اتهام وریشه مرادی و پخشان عزیزی با اتهام «بغی»

0
80

وریشه مرادی و پخشان عزیزی، دو زن زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، با اتهاماتی ازجمله «بغی» تفهیم اتهام شده و پرونده‌هایشان برای رسیدگی به دادگاه انقلاب تهران ارجاع شده است.

وریشه مرادی و پخشان عزیزی، مردادماه امسال به صورت جداگانه در شهرهای تهران و سنندج از سوی نیروهای اطلاعاتی رژیم بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند.

از میان این افراد، مرادی در شعبه پنجم دادسرای اوین با اتهام‌هایی ازجمله «بغی از طریق عضویت در سازمان‌های مخالف نظام که با هدف بر هم زدن امنیت کشور تشکیل شده» و «فعالیت و تلاش برای پیش‌برد اهداف گروه‌های مخالف نظام» تفهیم اتهام شده و پرونده‌اش برای رسیدگی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی ارجاع داده شده است.

عکس‌ها، فیلم‌ها و مصاحبه‌های مرادی در زمینه فعالیت‌های اجتماعی او به عنوان مصداق این اتهامات قرار گرفته‌اند.

پخشان عزیزی در شعبه پنجم دادسرای اوین با اتهاماتی ازجمله «بغی از طریق عضویت در سازمان‌های مخالف نظام» و «تلاش علیه امنیت داخلی کشور» تفهیم اتهام شده و پرونده او برای رسیدگی به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری ارجاع داده شده است.

کیفرخواست پرونده‌های مرادی و عزیزی در دادگاه انقلاب صادر شده و هنوز تاریخ برگزاری دادگاه آنها مشخص نشده است.

وریشه مرادی (جوانا سنه)، در تاریخ ۱۰ مردادماه امسال همراه با ضرب و شتم شدید از سوی نیروهای اطلاعاتی رژیم در حوالی سنندج ربوده و به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شد.

پخشان عزیزی نیز سه روز پس از آن در تاریخ ۱۳ مرداد همراه با اعضای خانواده خود در تهران ربوده شد.

پس از آن در تاریخ ۱۷ آبان، رسانه‌های رژیم ملاها گزارشی از بازداشت وریشه مرادی، پخشان عزیزی و سیروان محمدرضایی خبر دادند و آنها را عضو «پژاک»، حزب حیات آزاد کردستان معرفی کردند.

پخشان عزیزی سال‌ها در روژاوا به عنوان مددکار اجتماعی مشغول به کار بوده و مدرک تحصیلی‌اش هم مددکاری اجتماعی است. او در ایران هم به آوارگان رسیدگی می‌کرد و در کمیته‌های ژنئولوژی (مطالعات زنان) هم فعالیت داشته است. عزیزی، اواخر آذرماه و مرادی در پنجم دی‌ماه با پایان بازجویی‌ها و پس از تحمل ماه‌ها شکنجه‌های روانی و جسمی و نگهداری در سلول انفرادی، از بند ۲۰۹ زندان اوین به بند زنان اوین منتقل شدند.

بخش هایی از سواحل غرب مازندران خشک شد
افسران ناتو در کنار سرداران سپاه پاسداران در جشن نیروی هوایی ارتش رژیم

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!