بخش هایی از سواحل غرب مازندران خشک شد

0
62

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر از خشک شدن بیش از ۱/۵ میلیون مترمکعب از سواحل غرب مازندران بواسطه پسروی آب دریای مازندران خبر داد.

مهرداد خزایی پول به خبرگزاری «تسنیم» گفته که نور، نوشهر، تنکابن، عباس آباد، چالوس و رامسر جزو شهرستان‌های ساحلی خطه غربی مازندران محسوب می‌شوند.

نخستین روز بهمن ماه نیز علی بیت‌الهی، رییس بخش «خطرپذیری مرکز تحقیقات راه و شهرسازی» از تداوم عقب‌رفت آب دریای مازندران خبر داده و این اتفاق را عامل فرونشست در سواحل مازندران و به خطر افتادن بندر امیرآباد اعلام کرده بود. 

مرداد ماه سال جاری نیز علی سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست رژیم اسلامی حاکم بر ایران اعلام کرده بود که «تراز آب دریای مازندران در حال پایین رفتن است چرا که کشورهای همسایه ورودی رودهای خود به دریا را بسته‌اند.»

بنابر گزارش‌ها اصلی‌ترین منبع تغذیه دریای مازندران، «رودخانه ولگا» است و روسیه برای توسعه محصولات کشاورزی از این منابع آبی این رودخانه استفاده می‌کند.

پیش از این علی سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست رژیم اسلامی حاکم بر ایران تاکید کرده بود که «براساس برخی آمار و اطلاعات، دریای مازندران در ۵ سال گذشته، حدود یک متر عقب‌نشینی داشته و در صورت تداوم این شرایط، دریای شمالی ایران، به طور میانگین سالانه ۲۰ سانتی‌متر عقب‌نشینی خواهد کرد.‌»

ریال ایران کم ارزش‌ترین پول جهان شد
تفهیم اتهام وریشه مرادی و پخشان عزیزی با اتهام «بغی»

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!