واکنش سران رژیم اسلامی حاکم بر ایران به کشته شدن العاروری؛ تسلیت بدون تهدید به انتقام

0
89

حسین امیرعبداللهیان، صبح چهارشنبه سیزدهم دی، در واکنش به کشته شدن صالح العاروری، نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در بیروت گفته که «ماشین ترور» اسراییل «تهدید واقعی صلح و امنیت و زنگ خطر جدی برای امنیت همه کشورهای منطقه است.»

به گزارش رسانه‌های وابسته به رژیم اسلامی حاکم بر ایران، امیرعبداللهیان کشته‌شدن العاروری و شماری از همراهانش را به اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس تسلیت گفت.

در همین راستا تسنیم نوشت، علی اکبر ولایتی، مشاور خامنه‌ای در امور بین‌الملل در پیامی گفته که با کشتن العاروری، حماس و«جریان مقاومت» متوقف نخواهد شد.

سپاه پاسداران در بیانیه‌ای اعلام کرد که «صبر راهبردی مقاومت و حزب‌الله» تحت تاثیر آمال و آرزوهای اسراییل «از مدار عقلانیت و منطق و نگاه به الزامات» غلبه بر اسراییل دور نخواهد شد.

در ادامه این واکنشها امیر محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع رژیم، ظهر چهارشنبه در اظهاراتی، آمریکا را به دست داشتن در ترور العاروری، متهم کرد و گفت که «آمریکایی‌ها هر چقدر خطاهای راهبردی در منطقه انجام دهند، منطقه را متشنج خواهند کرد و دود آن به چشم خودشان خواهد رفت.»

پیش از این ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه رژیم هم این حمله را «به‌شدت محکوم» کرد و آن را «نقض حاکمیت و تمامیت سرزمینی لبنان» خواند. کنعانی همچنین خواستار «واکنش فوری» شورای امنیت سازمان ملل متحد شد.

در حمله شامگاه سه‌شنبه که دفتر سازمان تروریستی حماس در بیروت را هدف قرار داد، علاوه بر العاروری، دو فرمانده دیگر حماس به نام‌های سمیر فندی و عزام الاقرا و چهار عضو این سازمان کشته شدند.

ممانعت روسیه از برداشت گاز توسط ایران از میدان گازی در دریای مازندران
بازداشت پزشک فوق تخصص پس از انتشار تصویر غذای کتلت

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!