دبیر شورای عالی امنیت رژیم منصوب شد

0
91

ابراهیم رئیسی در حکمی پس از ۱۰ سال دبیر شورای عالی امنیت رژیم را تغییر داد.

ده سال پیش، علی شمخانی با حکم حسن روحانی به این سمت رسیده بود و حالا سردار پاسدار «علی اکبر احمدیان بابکی» از چهره های امنیتی پشت پرده سپاه پاسداران توسط رئیسی، جایگزین وی شد.

از جمله سوابق احمدیان ریاست مرکز راهبردی سپاه پاسداران، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست ستاد مشترک سپاه پاسداران، فرمانده اسبق نیرو دریایی سپاه پاسداران میباشد.

احمدیان که دارای دکترای دندانپزشکی از دانشگاه تهران می‌باشد، از سال ۷۹ به عنوان رئیس ستاد مشترک سپاه پاسداران از سوی خامنه‌ای منصوب شد. خبرگزاری ایسنا در این خصوص نوشته است: حضور احمدیان در این مقطع تحول عظیمی در ساختار اداری و توانایی سازمانی سپاه در ابعاد مختلف به وجود آورد؛ به گونه‌ای که بارها از سوی رهبر انقلاب مورد تشویق قرار گرفت. احمدیان در مسئولیت ستاد مشترک سپاه علاوه بر تلاش برای تعمیم رویکرد نامتقارن تجربه شده در نیروی دریایی به کل سپاه، طرح عظیم تحول سازمانی سپاه را تهیه و پس از تصویب فرمانده کل قوا، زمینه اجرایی کردن آن را فراهم کرد. او در اجرای این طرح، اهتمام فراوانی نمود به طوری که پس از گذشت ۵ سال از مسئولیت‌اش، سپاه ورود به مرحله‌ای جدید را تجربه کرد.

ایسنا در ادامه به فرماندهی وی در دانشگاه امام حسین سپاه پاسداران را اشاره میکند و می نویسد: همچنین در ادامه تحول بنیادین سپاه به منظور استمرار این پیشرفت و نهادینه‌سازی آن در بخش آموزش سپاه، سردار احمدیان به مدت نزدیک به دو سال با حفظ سمت، مسئولیت فرماندهی دانشگاه امام حسین را برعهده گرفت و تحول بنیادین در این دانشگاه را پایه‌گذاری کرد که در این خصوص نیز مورد تشویق فرماندهی کل قوا قرار گرفت.

احمدیان در ۹ شهریور ۸۶ توسط خامنه ای به ریاست مرکز راهبردی سپاه پاسداران منصوب شد. وی از ۲۹ شهریور ۲۷۰۱ با حکم ولی فقیه، به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام درآمد.

اخطار روزنامه شرق در مورد افزایش مبارزات پارتیزانی در جامعه
عضو کمیسیون عمران مجلس رژیم: باید حق آبه خزر را از روسیه مطالبه کنیم

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!