هشدار روزنامه اطلاعات نسبت به روی برگرداندن مردم از دین: از خلوتی مساجد بترسیم

0
61

در روزنامه اطلاعات مقاله ای منتشر شده با عنوان؛ “نیمه شعبان و وجوه دینداری مردم” که نویسنده در آن باتوجه به عدم استقبال جامعه ازمراسم های حکومتی نیمه شعبان و خلوتی مساجد‌ نوشته است‌: امروزه متأسفانه سرخوردگی مردم از مسائل دینی به اوج خود رسیده است، اکثر مساجد کشور خالی از جمعیت هستند، حتی مساجد بزرگی که زمانی نماز جماعت‌های هزاران نفری در آن برگزار می‌شد، هم اکنون تعداد نمازگزاران از چند ده نفر پیرمرد و پیر زن تجاوز نمی‌کند!

نویسنده این مقاله در ادامه ضمن اعلام وفاداری اش به مقدسات شیعه، به رژیم هشدار میدهد: نیمه شعبان است و امام زمان خود شاهد است که از سر دلسوزی برای این انقلاب و کشور که خون‌های زیادی به پای آن ریخته شده است می‌گویم ما هیچ وقت منهای مردم قدرتی نداریم هر چند قدرتمندترین باشیم! امروزه جمهوری اسلامی در ابعاد نظامی پیشرفت‌های زیادی به دست آورده است و لیکن هیچگاه این پیشرفت‌ها ما را از پشتوانه مردمی نظام بی‌نیاز نمی‌کند، ما از خلوتی مساجد باید بترسیم، باید به فکر چاره باشیم، باید به فکر آشتی نسل جوان با مبانی دینی و مسجد باشیم. مطمئناً شرایط اقتصادی کشور و نابرابری‌ها و ناکارآمدی‌ و سوء عملکرد بعضی دستگاه‌ها بی‌تأثیر در واگرایی فعلی نیست.

در چنین شرایطی شما هر چقدر تبلیغات دینی داشته باشید اگر نتیجه عکس ندهد فایده‌ای هم ندارد! ابتدا باید به فکر نان مردم باشیم، باید به فکر اجراعدالت باشیم، مردم باید اخلاص را در مسئولان ما مشاهده کنند و سطح زندگی‌شان باید پایین‌تر از مردم باشد تا مردم همچنان وفادار بمانند و ایستادگی کنند.

تظاهرات بزرگ مردم گرجستان با شعار؛ نه به قانون روسی، ما اروپایی هستیم
بازداشت مجدد ارژنگ داوودی در مقابل کاخ خامنه ای پس از آزادی

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!