پناهیان: اگر ولایت را به آزادی تعبیر کرده بودیم، امروز هیچ کس جرأت نمی‌کرد که بگوید مرگ بر دیکتاتور

0
102

حجت الاسلام علیرضا پناهیان در نشست «جهاد تبیین و نقش مداحان در اوضاع و احوال کنونی جامعه» که امروز در سرچشمه تهران برگزار شد، در خصوص انقلاب مردم ایران گفت: این نارضایتی دو عامل اصلی دارد. اول تصور مثبت مردم از تمدن غرب که هر لحظه هم بیشتر می‌شود و دلیل آن مشاهده نمادهایی در غرب است. مردم اگر بدانند در متن واقعی زندگی مردم در غرب چه می‌گذرد، حاضر نیستند مانند آنها زندگی کنند. ضعف‌های ما این است که نتوانستیم نقد درستی از غرب داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: زن، زندگی، آزادی شعار ماست ما به زن و زندگی و آزادی بها دادیم. وظیفه شما مداحان است که آزادی و مفاهیم ضد غربی را به نوحه تبدیل کنید و با آن سینه بزنید. یک یک مرتبه گفتم شما باید در خصوص زن، مادر و دختر به گونه‌ای روضه بخوانید که اگر مراسم ختمی هم برگزار شد بتوانند آن را بخوانند.

پناهیان در ادامه تاکید کرد عامل دوم نارضایتی مردم این است که نمی‌دانند ما به چه سمتی در حرکت هستیم: هدف ما تحقق زمینه‌سازی ظهور امام زمان است بنابراین فرایند تحقق مهدویت و اینکه چه مسیری را باید طی کنیم در نوحه و شعر مداحان باید بیاید. مهمترین ویژگی تمدن مهدوی چیست؟ مهمترین ویژگی که در تمدن غرب وجود ندارد چیست؟ ویژگی عزت است. مردم در غرب، رفاه دارند اما ذلیل هستند. اما در ایران ما عزت داریم. باید ابهت تمدن غرب در ذهن افراد بشکند. این با نقد تمدن غرب مهیا می‌شود.

گفت: اگر ولایت را به آزادی تعبیر کرده بودیم، امروز هیچ کس جرأت نمی‌کرد که بگوید مرگ بر دیکتاتور! اگر موضوع نصرت را به جای اطاعت کنار ولایت پررنگ کرده بودیم امروز اثرگذارتر بود.

بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران: اعتراض‌ها توطئه سرویس‌های خارجی است
دیدار امیر فخرآور با مایک پامپئو و کنگرسمن مایکل مک کال رئیس آینده کمیسیون سیاست خارجی مجلس نمایندگان

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!