هشدار بیش از ۲۰۰ تن از استادان دانشگاه در ایران: دانشجویان زندانی را آزاد کنید تا دانشگاه‌ها به روال عادی برگردد

0
130

بیش از ۲۰۰ نفر از اساتید و مدرسین دانشگاه‌های سراسر ایران با امضای بیانیه‌ شدیدالحنی خواستار آزادی دانشجویان بازداشتی شدند و هشدار دادند تا آنها آزاد نشوند، دانشگاه‌ها به روال عادی برنمی‌گردد.

در این بیانیه گفته شده «تداوم رویه‌ها و تصمیم‌های نادرست منجر به جریحه‌دار شدن وجدان جمعی، ریخته‌شدنِ خون افراد جامعه و عزادار شدن ملتِ ایران شده است».

در این بیانیه از آنچه «برخورد گسترده و بی‌ضابطه با دانشجویان» خوانده شده، ابزار شگفتی شده و گفته شده «اعتراضِ دانشجویان به ظلم و رویه‌های غلط ساختاری، نشان‌دهندۀ تعهد اخلاقی، پویایی فضای دانشگاه و وفاداری دانشجویان به آرمان‌های گرانقدری چون ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی است».

در این بیانیه اسامی استادان شناخته شده‌ای مانند یوسف اباذری، مقصود فراستخواه، فرشاد مومنی، نادر دانشفر، اشرف بروجردی،رضا فرجی‌دان، محمد ستاری‌فر، محمد راعب، مینو حجت، علی اصغر خدایاری، مجمدجواد کاشی، علیرضا حسینی بهشتی؛ امیرحسین خداپرست، رضا سروری جواد آقاجری به چشم می‌خورد.

در بخش دیگری از این بیانیه گفته شده «ما امضاکنندگان این بیانیه، فراگیرشدنِ بی‌تفاوتی و سکوت در فضای دانشگاه به دلیل ترس از هزینه‌های ابرازنظر و آرمان‌خواهی و ظلم‌ستیزی را خلاف ارزش‌های انسانی و اخلاقی و دینی می‌دانیم و ضمن دعوتِ همۀ همکاران به ابراز نظر و موضع‌گیری در دفاع از ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی، لازم می‌دانیم به مسئولیت اجتماعی خود در برابر بهترین دانشجویانمان در دانشگاه عمل کنیم».

امضا کنندگان نامه نگرانی «شدید»شان از سلامت و سرنوشت دانشجویان بازداشتی اعلام کرده‌اند و «خواهان آزادی این دانشجویان و حضور آنها سرِ کلاس‌های درس در اسرع وقت» شده‌اند و گفته‌اند «در غیر این صورت التهاب و نگرانی در فضای دانشگاه ادامه خواهد یافت و دانشگاه به فضای معمول خود باز نخواهد نگشت».

در روزهای گذشته گزارش‌هایی متعددی از بازداشت تعداد زیادی از دانشجویان در ایران حاکی است.

اعتراف فرماندهان فراجا،‌ وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران؛ از گستردگی اعتراضات و کوکتل مولوتوف ها مستاصل شدیم
جمعی از طلاب: علی خامنه ای مجتهد و مرجع تقلید نیست

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!