محیطبان برومند نجفی در مقابل دادگاه با سه گلوله به قتل رسید

0
59

شهرام کرمی، دادستان کرمانشاه، درباره جزئیات به قتل رساندن برومند نجفی گفت: «پیش از ظهر امروز به محض خروج محیط‌بان برومند نجفی از مجتمع دادسرای اطفال کرمانشاه، یکی از نزدیکان مقتول با تبر به سمت سرباز زندان که قاتل را همراهی می‌کرد حمله ور شده و او را از ناحیه دست مجروح می‌کند. در این هنگام پدر مقتول که از قبل در بیرون از محوطه دادگاه کمین کرده بود، بیرون آمده و هشت گلوله از اسلحه کلاشینکف به سمت نجفی شلیک می‌کند که سه گلوله آن به وی اصابت کرده و باعث مرگ او می‌شود. قاتل و کسی که او را در این ماجرای خونین همراهی می‌کرد، متواری شده‌اند.»

جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان محیط زیست نیز گفت: «محیط‌بان برومند نجفی در جریان برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اعاده دادرسی پرونده‌، توسط پدر فرد مقتول و در مقابل مجتمع قضایی کرمانشاه، کشته شده است. پدر مقتول فراری است.»

نوشا میرجعفری، وکیل دادگستری در گفتگو با شرق با انتقاد از اقدامات برای حفاظت جان این محیط‌بان گفت:‌ «فقط یک مامور آن‌جا بود. یک مامور بود که برومند نجفی را تا ماشین انتقال به زندان همراهی می‌کرد که قاتل با استفاده از این فرصت، این محیط بان را به قتل رساند. حالا بروند و ببینند می‌توانند قاتل را دستگیر کنند یا خیر. فهمیده بودند که حکم قصاص در حال شکستن است به همین دلیل هم با برنامه‌ریزی قبلی این کار را کردند. امروز شرایط را فراهم کرده بودند چراکه خانواده مقتول مقابل دادگاه حاضر بودند. پدر مقتول که حالا قاتل شده هم پس از پایان جلسه دادگاه این کار را کرد.»

برومند نجفی، محیط‌بان در سازمان محیط زیست کرمانشاه بود که در سال ۹۹ هنگام درگیری با سرنشینان یک خودرو پراید در منطقه حفاظت شده بیستون، یک نفر از آن‌ها را کشت. گفته می‌شود این سرنشینان شکارچیان غیرمجاز بوده‌اند. کاربران بسیاری از جمله ورزشکاران و هنرمندان، پس از تایید حکم قصاص نجفی، به این حکم اعتراض کردند. وریا غفوری، نوشت: «چشمان حیوانات حیات وحش کشورمان، نگران محیط بان کرمانشاهی است. نه به اعدام برومند نجفی.»

ضارب سلمان رشدی از عاشقان قاسم سلیمانی و خامنه‌ای
دیدار سفیر چین در تهران با دبیرکل حزب موتلفه اسلامی: پرچم بزرگ سوسیالیسم را بالا نگه میداریم

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!