حسین عبدالباقی؛ آجیل فروش آبادانی که زیرعبای رانت خامنه‌ای برج‌ساز شد

0
117

دوم خرداد ماه بخشی از ساختمان متروپل آبادان فروریخت. این حادثه تاکنون ۷ کشته و ۲۷ مصدوم بر جای گذاشته و بر اساس برخی از گزارش‌ها حدود ۱۰۰ نفر در ساختمان متروپل آبادان حبس شده‌اند. برج متروپل آبادان توسط هلدینگ عبدالباقی ساخته شده بود.

این هولدینگ پروژه‌های مختلفی در حوزه طراحی و احداث ساختمان‌های مسکونی، مراکز اداری- تجاری- رفاهی، انبوه سازی، مراکز درمانی و شهرک‌سازی در کارنامه خود دارد. از سال ۷۱ به این سو، شرکت عبدالباقی توسعه پیدا کرد و وارد فعالیت در حوزه‌های مدیریت کارگاه‌ها و فروشگاه‌های تولید و توزیع آجیل و خشکبار و ایجاد رستوران‌های زنجیره ای شد و هولدینگ عبدالباقی شکل گرفت.

استاندار سابق خوزستان، غلامرضا شریعتی که در پی فساد مالی و اداری عزل شد، پیشتر از حسین عبدالباقی، به دلیل ساخت مجتمع «متروپل»، تقدیر کرده بود. این البته تنها تقدیری نیست که عبدالباقی انجام گرفته، او حدود دو سال پیش در مراسم افتتاحیه کلانتری ۱۱۶ امیرکبیر، توسط فرمانده کل انتظامی استان خوزستان نیز به عنوان «خیر امنیت‌ساز» مورد تقدیر قرار گرفته بود. این فرمانده ناجا در کشتار ماهشهر در آبان ۹۸ نقش کلیدی داشته است.

در سال ۹۸ هم آموزش و پرورش آبادان از حسین عبدالباقی به عنوان «خیر مدرسه‌ساز» تقدیر کرده بود. در مراسم تقدیر از او امام جمعه آبادان و نماینده‌های آبادان در مجلس نیز حضور داشتند.

در بهار ۹۷ هم مرکز همایش‌های صدا و سیما از حسین عبدالباقی به عنوان «چهره برتر» کنگره ملی صنعت، معدن و تجارت تجلیل کرده بود.

پیشتر، مهندس ناظر ⁧‫متروپل آبادان‬⁩ دستور توقف عملیات اجرایی را داده بود ولی قدرت و نفوذ حسین عبدالباقی در آبادان به حدی است که گزارش ناظر بی اهمیت شمرده میشود و بهای آن را شهروندان مظلوم آبادانی با خون خود میدهند.

پدر حسین عبدالباقی با برادرانش در خیابان زند آبادان، آجیل فروشی داشت. اما ارتباطات با مقامات شهری و استانی، راه ثروت اندوزی اش را هموار کرد. طی دوسال گذشته واگذاری “زمین زندان آبادان” به مساحت چند هزار متر در بهترین نقطه احمد آباد، واگذاری “زمین بیمارستان ۵۰ تختخوابی” به مساحت چند هزار متر در بهترین نقطه احمدآباد، واگذاری “زمین کنار هتل نخل” در بهترین نقطه تفریحی آبادان به مساحت چند هزار متر، “واگذاری زمین خیابان دبستان” در بهترین نقطه منطقه مرکزی شهر به مساحت چند هزار متر، اعلام واگذاری “زمین بازارچه بانوان” به مساحت بیش از هزار متر در خیابان دبستان، واگذاری “زمین تجاری تفریحی ساحلی” به مساحت چند هزار متر در مسیر ساحلی آبادان، واگذاری “زمین درمانگاه ۵ مهر” به مساحت بیش از هزار متر، واگذاری “زمین پست برق” به مساحت چهار صد متر در مرکز شهر و… با قیمت‌گذاری‌ها و شرایطی باور نکردنی بخشی از راهی است که می‌رود حاج حسین را نخستین “مرد ده هزار میلیارد تومانی آبادان” در جامعه سرمایه ایران کند. مردی که از خاک و زمین‌های تصاحب شده توسط رژیم و روابط اش با سرداران سپاه پاسداران توانست آجیل فروشی خود و برادرانش را به اینجا برساند.

دیپلمات ارشد روسیه در سازمان ملل در اعتراض به جنایات پوتین استعفا داد
آموزش زبان روسی در حوزه های علمیه گیلان

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!