آموزش زبان روسی در حوزه های علمیه گیلان

0
54

جلسه حجت الاسلام صادق شعبانی، مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین رشت با حجت الاسلام قاسم پورمسئله‌گو، مدرس زبان روسی، امروز صبح در این مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام قاسم پورمسئله‌گو با اشاره به این که گیلان، مرکزی برای تعاملات بین المللی است، اظهار کرد: ایران به وسیله این استان سرسبز با همسایه‌ای بزرگ و سرشار از قرابت، یعنی روسیه قرار دارد. روسیه امروز فرصت‌ها و امتیازات ویژه‌ای دار که در گذشته وجود نداشته، و در آینده نیز شاید چنین فرصتی ایجاد نشود.

مدرس زبان روسی ادامه داد: روسیه امروز خواهان تعامل با ایران و اسلام است؛ دوست دارد بداند شیعه ایران چه می‌گوید؟ این خواسته، وظیفه سنگینی برای طلابی ایجاد می‌کند که توان یادگیری زبان روسی را از یک سو، و از سویی دیگر تسلط بر علوم اسلامی دارند.

حجت الاسلام قاسم پور مسئله‌گو تصریح کرد: امروز عده‌ای از طلاب عَلم و پرچم این کار مقدس را بر افراشته‌اند و همزمان با تحصیل علوم دینی آن را آمیخته با زبان روسی می‌کنند تا آنچه که خمینی کبیر به گورباچف فرمود تحقق پیدا کند؛ تا تیزهوشان روسی با معارف بلند قرآن و عترت آشنا شوند.

وی افزود: مدرسه امیرالمومنین علی با نگرش تمدن اسلام و تربیت طلاب علوم دینی با نگاه تمدن اسلامی، در شهری مثل رشت، با برگزاری دوره زبان روسی در این مدرسه، مرکز گسترش تعالیم اهل بیت برای اولین بار در استان گیلان خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین نیز در این دیدار گفت: ما از اول سال با برگزاری نمایشگاه با مضامین «طلبه در طراز انقلاب اسلامی» آمادگی طلاب مدرسه برای صدور انقلاب اسلامی را کلید زدیم.

حجت الاسلام شعبانی همچنین از برگزاری برگزاری دوره زبان روسی در مدرسه علمیه امیرالمومنین رشت خبر داد.

حسین عبدالباقی؛ آجیل فروش آبادانی که زیرعبای رانت خامنه‌ای برج‌ساز شد
آژانس بین المللی انرژی اتمی، رژیم حاکم بر ایران را به جعل اسناد محرمانه متهم کرد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!