۲۵۰ نماینده مجلس رژیم: بدون اخذ تضمین، توافق نکنید

0
37

۲۵۰ نماینده مجلس رژیم امروز در نامه‌ای در خصوص مذاکرات بازگشت ایران و آمریکا به توافق‌نامه هسته‌ای برجام خطاب به ابراهیم رئیسی، نوشتند که “بدون اخذ تضامین لازم، متعهد به هیچ توافقی” نشوید. همزمان نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل نیز رسیدن به توافق را قریب‌الوقوع خوانده و هشدار داده است که این توافق “ضعیفتر” از توافق‌نامه قبلی است.

این نامه در حالی امروز در صحن علنی مجلس رژیم قرائت شد که در روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر اینکه بسیاری از اختلافات در مذاکرات وین برای احیای توافق برجام حل شده و هر دو طرف به یکدیگر فشار می‌آورند تا بر سر اختلافات باقی مانده عقب‌ نشینی کند.

نمایندگان از رئیسی خواسته‌اند که در توافقنامه احیای برجام ابتدا آمریکا نسبت به لغو تحریم‌ها اقدام کرده “و بعد از راستی‌آزمایی، ایران به سراغ انجام تعهدات” خود برود.

در نامه نمایندگان آمده است که “آمریکا و نیز دنباله روان ضعیف و ذلیل آمریکا یعنی سه کشور اروپایی در طول ۸ ساله گذشته نشان داده اند که به هیچ تعهدی پایبند نبوده و از هر وسیله ممکن جهت ضربه وارد کردن به منافع ملت ایران” استفاده کرده و “باید از تجربه سابق درس عبرت بگیریم و با خط قرمز قراردادن منافع ملت ایران، بدون اخذ تضامین لازم، متعهد به هیچ توافقی با بدعهدان نگردیم”.

در بخش دیگری از این نامه نمایندگان خواستار تعهد آمریکا و سه کشور اروپایی مبنی بر لغو تحریم‌های “هسته‌ای، تروریسم، موشکی و حقوق بشر” شده‌اند.

در پایان نیز نمایندگان مجلس رژیم نوشته‌اند که براساس قانون اقدام راهبردی مجلس ابتدا دولت باید “نجام تعهدات از سوی طرف غربی در لغو تحریم ها به ویژه تحریم های نفتی و بانکی و برگشت پول صادرات ایران به صورت بانکی و بدون هیچ مشکلی را به مجلس گزارش کند و در صورت تایید و تصویب مجلس، می تواند نسبت به گام های کاهشی در زمینه هسته ای اقدام نماید”.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه مشهد: میخواهیم به ۱۴۰۰ سال قبل برگردیم
نفتالی بنت: توافق پیش‌رو از اولیه، ضعیف تر است

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!