توقیف یکی از کشتی های شرکت آدمیرال متعلق به پسران علی شمخانی توسط دولت هند

0
231

خبرگزاری ایلنا گزارش داده است که کشتی کانتینربر «کابل» متعلق به شرکت کشتیرانی «آدمیرال» در یک بندر دولتی هند توقیف شده است.

بر اساس این گزارش، دادگاهی در هند به علت «نقص مدارک» از ١٠ روز پیش حکم توقیف کشتی و محموله آن را داده و این کشتی در بندر کاندلا هند توقیف شده‌ است. داده‌های شرکت ردیابی کشتی‌ها و اطلاعات دریانوردی «مَرین ترفیک» نیز نشان می‌دهد کشتی یاد شده هم‌اکنون در این بندر واقع در سواحل غربی هند لنگر انداخته است.

شرکت آدمیرال متعلق به حسن و حسین شمخانی، فرزندان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی رژیم است. کشتیرانی پسر شمخانی در لندن هم و با هزینه های دموراژ، کرایه کانتینتر و حمل بالا موجب جنجال در شبکه های مجازی شده است. این شرکت ها زیر نظر فرزندان شمخانی، برادر و داماد او در دور زدن تحریم ها به رژیم یاری می رساند.

یکی از مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی در همین زمینه به ایلنا گفته است از آنجایی که این کشتی با پرچم رژیم اسلامی حاکم بر ایران در حال تردد نیست، بنابراین سازمان بنادر و دریانوردی امکان ورود به این موضوع را ندارد.

او توضیح نداده است که کشتی «کابل» با پرچم چه کشوری در حال تردد بوده، اما داده‌های «مرین ترفیک» نشان می‌دهد که این کشتی ایرانی با پرچم جمهوری لیبریا، از کشورهای آفریقای غربی، در حال تردد بوده است.

این خبر در حالی منتشر میشود که چند روز پیش، علی شمخانی در توییترش نوشته بود از برجام فقط پوسته ای مانده، که یاشار سلطانی در پاسخ به وی نوشته بود: برجام هر چقدر برای مردم در حوزه اقتصادی به پوسته خالی تبدیل شده باشد، برای ‎حسین شمخانی آقازاده شما و شبکه کشتیرانی‌اش برای فروش نفت ایران خوب ساخته! شما فعلا تعداد نفتکش‌های پسرت و میزان رشد آنها همزمان با آغاز تحریم‌های کمرشکن را به مردم توضیح دهید، بقیه مباحث پیش‌کش!

نماینده ولی فقیه در شیراز: اهداف انقلاب را به توسعه اقتصادی تنزل ندهیم
غلامرضا جلالی: ۸۵ درصد شبکه های اجتماعی کشور در اشغال کشورهای خارجی است

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!