قرارداد سه میلیارد دلاری دولت رئیسی با قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران برای تولید برنج

0
52

در ادامه واگذاری پروژه‌های کلان به سپاه پاسداران، وزیر کشاورزی ایران از ورود قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه پاسداران به حوزه تولید برنج خبر داده و گفته است دولت با این قرارگاه قرارداد امضا کرده و در طول یک دوره پنج‌ساله، «از محل تهاتر نفت سه میلیارد دلار» برای این کار اختصاص داده است.

جواد ساداتی‌نژاد همچنین گفته است در حال حاضر ۷۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص یافته و قرار است با همکاری سپاه، «خودکفایی در محصول برنج» محقق شود تا نیازی به واردات «سالانه یک میلیون تن برنج» نباشد.

رژیم حاکم بر ایران بیش از ۱۵ سال است که دنبال طرح‌های خودکفایی برنج است. اسفند سال ۸۴ محمدرضا اسکندری، وزیر کشاورزی دولت احمدی‌نژاد وعده داده بود که «طرح خودکفایی برنج به زودی اجرا می شود». سال ۹۱ و پیش از پایان دولت احمدی‌نژاد اما وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد که «طرح خودکفایی برنج به سرانجام نرسید».

بر اساس آخرین آمار گمرک از ابتدای سال تا پایان آذرماه، ۹۵۸ هزار تن برنج به ارزش ۸۱۸ میلیون دلار وارد شده که از لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد رشد داشته است.

بخشی از برنج‌های وارداتی ایران در قالب تهاتر نفت خریداری شده‌اند. اخیرا جمیل علیزاده، دبیر انجمن برنج کشور ایران، با اشاره به این موضوع گفت: «در ازای نفتی که به هندوستان می‌دهیم چاره‌ای جز این نداریم که برنج از این کشور وارد کنیم و این کشور محصولات بی‌کیفیت خود را برای می‌فرستد».

امام جمعه شیراز: ولایت پذیری باید سیره و شیوه ایرانیان شود
نخست وزیر اسرائیل خبر از تشدید حملات علیه سپاه قدس در سوریه داد؛ اجازه نمی دهم ایران در مرزهای اسرائیل باشد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!