ماهواره بر سیمرغ به جای فضا، در روستای شهردراز، ایرانشهر سقوط کرد

0
159

همزمان با مذاکرات وین و پس از چهار بار شکست رژیم اسلامی حاکم بر ایران در پرتاب ماهواره‌بر در سال‌های گذشته، وزارت دفاع رژیم روز پنجشنبه نهم دی درحالی از «پرتاب موفقیت‌آمیز» موشک ماهواره‌ بر سیمرغ خبر داد، که دقایقی پس از پرتاب، در در روستای شهردراز شهرستان ایرانشهر، استان سیستان و بلوچستان سقوط کرد!

احمد حسینی، سخنگوی فضایی وزارت دفاع رژیم، گفته بود که این ماهواره‌ بر برای نخستین بار سه محموله تحقیقاتی به صورت هم‌زمان به ارتفاع ۴۷۰ کیلومتری و با سرعت هفت هزار و ۳۵۰ متر بر ثانیه پرتاب کرد.

با انتشار ویدئوهایی که مردم محلی از لاشه ماهواره بر سیمرغ گرفته بودند، سخنگوی وزارت دفاع رژیم مجبور به تایید سقوط این ماهواره بر شد. احمد حسینی، سخنگوی بخش فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رژیم، در گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: این موشک نتوانست به سرعت لازم برای استقرار محموله در مدار دست یابد. او با بیان اینکه راکت ماهواره‌بر سیمرغ برای قرار دادن محموله خود به سرعتی بالاتر از هفت هزار و ۶۰۰ متر بر ثانیه نیاز دارد، گفت که در نهایت، به سرعت هفت هزار و۳۵۰ متر بر ثانیه رسیده‌اند.

تیرماه امسال شبکه CNN از چهارمین شکست پیاپی در پرتاب موشک سیمرغ خبر داد، اما محمدجواد آذری جهرمی، وزیر وقت ارتباطات و فناوری اطلاعات، این خبر را تکذیب کرد.

پیشتر، سخنگو سازمان هوافضا وزارت دفاع رژیم گفته بود: هزینه ماهواره بر سیمرغ معادل ۳.۵ میلیون دلار است!

وزارت دفاع اسرائیل از توافق خرید تسلیحات از آمریکا خبر داد
سفیر سابق ایران در چین: ۵ تا ۶ هزار چینی در ایران زندگی می کنند/چین به دنبال افزایش سهم خود از مکران است

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!