پسر ایران، توماج صالحی برای مقابله با رژیم برنو به دست گرفت

0
251

توماج صالحی، خواننده رپ اعتراضی در صفحه اینستاگرامش عکسی با پوشش ایل بختیاری در حالی که برنو در دست دارد، منتشر کرد و در توضیحش نوشت: شروع فصل جدید، مرحله ی دو از ده!

این رپر ایرانی، بعد از خواندن “زندگی نرمال” و “سوراخ موش” که مورد استقبال گسترده‌ای قرار گرفت در روز ۲۱ شهریور توسط نیروهای سرکوبگر رژیم در منزلش بازداشت و به زندان دستگرد اصفهان منتقل شده بود. توماج آنچنان به شهرت رسید که رژیم خامنه ای مجبور شد، با تودیع قرار کفالت، در ۳۰ شهریور آزادش کند. توماج صالحی به “تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری” متهم شده است.

توماج که در تظاهرات مرداد ۹۷، شرکت کرده در توییترش نوشت: «من بشخصه ⁧‫شاهد‬⁩ قتل معترضینی بودم که فقط سنگ پرتاب می‌کردن، یه بچه ۱۵-۱۶ ساله تو بغلم از خونریزی بیهوش شد، شاید مُرد، نمی‌دونم.
‏همونشب اطلاعات سپاه ریختن گرفتنمون، زدن تا دندونم خورد شد تو دهنم، چاقو کشیدن تو راه، مسخره‌ترین صحنه‌ی دنیا». جاویدنام نوید افکاری نیز از شرکت کنندگان در اعتراضات مرداد ۹۷ بود.

وی، ترانه ی “چه” را در حمایت از دختران کار که مورد بهره کشی جنسی قرار میگیرند خوانده و در انتهای کلیپ، همانند موزیک ویدئوی بازمانده و کاور توییترش، انگشتانش را همانند لوله های اسلحه به سمت هدف نشانه میگیرد.

ترانه ی چه در حمایت از کودکان کار

افشای درگیری حسن روحانی با هاشمی رفسنجانی
گزارش روزنامه خراسان از فروش “موی سر” دختران در مشهد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!