یکی از شاهدان قتل عام نیزار ماهشهر به اعدام محکوم شد

0
229

عباس شلیشات (دریس)، شهروند عرب ۴۵ ساله، به اتهام تیراندازی به طرف نیروهای پاسدار ولایت (نوپو) در جریان ‎قتل عام نیزار ماهشهر به قتل حکومتی، محکوم شده است. همسر وی پس از شنیدن حکم اعدام او سکته‌ کرده و درگذشته است.

دادگاه انقلاب، عباس شلیشات را متهم به تیراندازى به طرف نیروهاى نوپو وکشتن رضا صیادی در روز دوشنبه ۲۷ آبان ۹۸ کرده اما او هیچگونه ارتباطى با این موضوع نداشته است. شاهد عینی ح.ع که در روز دوشنبه ۲۷ آبان ماه ۹۸ در تجمع اعتراضى مسالمت آمیز مردم جراحى در میدان بعثت شرکت کرده بود، مى گوید: به دلیل زیاد بودن مردم و هجوم نیروهاى بسیج، سپاه و نوپو و تیراندازى مستقیم آنها، مجبور شدیم به طرف شهر عقب نشینى کنیم. نیروهاى نوپو از جمله رضا صیادى به طرف مردم تیراندازى مى کردند و شخص مذکور، از پشت سر تیر میخورد و این امر توسط کارشناسى که صحنه حادثه را بررسى کرده، تایید شده است.

این شاهد از اهالى شهر جراحى افزود: از عباس شلیشات اعترافات تلویزیونى دروغین تحت فشار وشکنجه مبنى بر تیراندازى و کشته شدن یک مامور گرفته شد. عباس شهروند عرب شاغل در فروش دام و کار آزاد بوده است و در اوائل آذرماه ۹۸ همراه برادرش حسین شلیشات بازداشت شده است. منابع محلى مى گویند برای برادر عباس بنام محسن شلیشات نیز حکم ابد صادر شده است.

فردی که ویدیوی ‎کشتار نیزار را گرفته در جایی می‌گوید: «میگم اسلحه ندارین جوابشون رو بدیم؟ اینها چیزی ندارن [بی‌سلاحند]» حرف‌های این فرد نشان می‌دهد معترضانی که در نیزار زیر آتش دوشکا گیر کرده بودند، مسلح نبودند، اما حالا ‎عباس دریس (شلیشات) به اتهام تیراندازی به قتل حکومتی محکوم شده است.

معاون پارلمانی رئیسی: اگر در مذاکرات توافق نشد، به سمت شرق میرویم و نفت را تهاتر می کنیم
از مناطق مرزی تا محلات شهری، کشف سلاح و مهمات ادامه دارد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!