معاون پارلمانی رئیسی: اگر در مذاکرات توافق نشد، به سمت شرق میرویم و نفت را تهاتر می کنیم

0
55

سید محمد حسینی روز شنبه در همایش دانشجویان نخبه کرمان به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو با بیان اینکه رژیم اسلامی حاکم بر ایران در مذاکرات هسته ای طرح، ایده و برنامه دارد، گفت: تیم های طرف دیگر مذاکره اختیارات لازم را ندارند اما تیم ۴۰ نفره ی ایران مجهز و با اختیارات کامل پای میز مذاکره رفته و از موضع قدرت از منافع خودمان حمایت می کنیم.

حسینی اظهارداشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب درباره نگاه به شرق فرمودند، قدرت اقتصادی اکنون به سمت چین و هند حرکت می کند که اگر توافق نشد هم می توانیم از این بخش منافع خودمان را به دست بیاوریم. می توانیم در توسعه مسائل اقتصادی با شرق تفاهم کنیم، منافع خودمان را نیز به دست آوریم، به طور مثال با نفت تهاتر می کنیم و در حوزه های مختلف پایبندی آنها به تعهداتشان بیشتر است.

معاون پارلمانی رئیسی گفت: کارها در حال انجام است، بخش های اقتصادی را نمی خواهیم شرطی کنیم، در سازمان شانگهای عضو دائم شدیم و فعالیت هایی برای ترانزیت گاز ترکمنستان و آذربایجان انجام شده که اقدام های بزرگی است؛ خارجی ها می بینند درون کشور انسجام لازم را داریم پس به ما اعتماد بیشتری دارند.

وی با بیان اینکه اگر آمریکا تحریم ها را بردارد به برجام بر می گردیم تصریح کرد: عده ای می گفتند اگر با آمریکا صلح‌ و سازش کنیم همه مشکلاتمان حل می شود، اما هشت سال ما را سرکار گذاشتند، هیچ سرمایه گذاری در ایران نکردند، هیچ گرهی را باز نکردند مگر اینکه هر چند وقت چند نفر را به تحریم‌ها اضافه کردند. در سر میز مذاکره می آمدند پیش نویسی را که از قبل نوشته بودند، اصل متن را خودشان آماده می کردند و آقایان با تغییرات جزئی امضا می کردند و کمپینی درون کشور راه انداخته بودند که کسی جرات نقد آن توافق را نداشته باشد. زمان دیکته ‌کردن آمریکا به ملت ما گذشته و اکنون ایران ۲ پیشنهاد برای مذاکرات ارائه کرده زیرا آنان از برجام خارج شدند و ما به این توافق متعهد بودیم.

فردای شکست مذاکرات وین؛ دلار رکورد سال را شکست
یکی از شاهدان قتل عام نیزار ماهشهر به اعدام محکوم شد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!