طرح صیانت از فضای مجازی تلفیقی از مدل چینی و روسی است اما بودجه ندارد!

0

در جلسه اعضای کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی، محسنیان از مرکز پژوهش های مجلس رژیم اعلام کرد که مدیریت فضای مجازی از دغدغه ها و مطالبات اولویت دار رهبری انقلاب می‌باشد به سوابق تقنینی این حوزه در کشور های مختلف اشاره کرد.

محسنیان گفت رویکرد ما در این طرح هم حمایت از حقوق کاربران و هم ایجاد ظرفیت های داخلی همچون موتور جستجو گر بومی و هم پیام رسان داخلی می باشد. وی با اشاره به موتورجستجوگر بومی چینی با عنوان بایدو و پیام رسان داخلی چینی به نام وی‌چت گفت که مدل این طرح با تلفیقی از مدل چین، روسی دنبال شده است.

از سوی دیگر رئیس هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفته است مطابق برآوردها برای تکمیل و راه‌اندازی شبکه ملی اینترنت ظرف چهار سال آینده به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است. خبرگزاری مهر شنبه ۱۵ آبان از قول حسین اسلامی نوشت: «برآوردمان این است که حداکثر ۵۰ هزار میلیارد تومان طی چهار سال از سوی دولت به این پروژه [اختصاص داده] شود.» با این حساب تکمیل این پروژه در چند دولت آینده ادامه خواهد داشت.

با توجه به این که این طرح طی هشت سال حداکثر ۴۰ درصد پیشرفت داشته و با در نظر گرفتن سخنان حسین اسلامی در مورد تامین حداکثر یک چهارم بودجه این کار طی چهار سال، به نظر نمی‌رسد شبکه ملی اینترنت در ایران به این زودی بتواند راه بیفتد.

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

Exit mobile version