کاهش سن سارقان به شش سال

0
73

محمدرضا محبوب‌فر، پژوهشگر حوزه آسیب‌های اجتماعی به نشریه شهروند گفته: سن سرقت به ۶ تا ٧سال رسیده است. بسیاری از این کودکان به خانواده‌هایی تعلق دارند که از نظر مالی شرایط مناسبی ندارند، بنابراین، این کودکان روانه خیابان می‌شوند برای سرقت.

وی ادامه میدهد: جامعه ایران قبل از بحران اجتماعی، بحران اقتصادی را پشت‌سر گذاشته است. در حال حاضر ۶٠میلیون ایرانی زیر خط فقر قرار دارند. البته ۴٠میلیون در خط فقر مطلق‌اند. با وجود آمار ۴٠ میلیونی خط فقر مطلق تعجبی نیست کودکان و نوجوانان دست به سرقت بزنند. این کودکان ناچار به درآمدزایی برای خانواده‌هایشان هستند آن هم با سرقت‌های خرد. جامعه به لحاظ اقتصادی به جایی رسیده که گویی چاره‌ای جز انتخاب ناهنجاری‌هایی از این دست ندارد.

این پژوهشگر آسیب های اجتماعی می گیو: سال ٢٠١۴ میلادی شاخص فلاکت ایران رتبه دوم را داشت و حالا در سال ٢٠٢٢ این شاخص به رتبه اول رسیده است

شاخص فلاکت اقتصادی که به طور سنتی از جمع نرخ بیکاری و نرخ تورم به دست می‌آید، یکی از شاخص‌های مقایسه‌ای وضعیت رضایت نسبی جامعه از شرایط اقتصادی آن کشور محسوب می‌شود که توسط «آرتور اکان» تعریف شد. این اقتصاددان درباره رضایت مردم و ارتباط آن با شاخص‌های اقتصادی اظهار داشت: «در شرایطی که تاثیر سایر متغیرها را ثابت بدانیم، میزان رضایت مردم یک کشور از وضعیت اقتصادی زمانی به اوج می‌رسد که شاهد یک رشد اقتصادی قوی، نرخ بیکاری و تورم پایین و نرخ بهره کم باشیم.»

سرعت اینترنت را پایین آوردند، قیمتش را هم بالا می‌برند!
خامنه ای: رسانه های معاند چهره رژیم طاغوت را بزک و چهره انقلاب را مخدوش می کنند

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!