پامپئو در مصاحبه با نیوزمکس: اولویت اول من انتخابات ۲۰۲۲ سنا و مجلس آمریکا است

0

بعد از پرزیدنت ترامپ، مایک پامپئو در لیست نامزدهای احتمالی حزب جمهوری خواه برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ در صدر قرار دارد. پامپئو تنها یک وزیر خارجه عادی نبوده، وی به عنوان مدیر ارشد دولت پرزیدنت ترامپ برای اجرای سیاست های America Firs (اول آمریکا)، خدمت کرد و در روزهای نخست دولت وی، مدیر CIA بود.

در مصاحبه اختصاصی با Newsmax ، پامپئو تاکید کرد که اصلاً درباره انتخابات ۲۰۲۴ فکر نمی کند. درعوض، او می گوید که مشتاقانه بر انتخابات میان دوره ای سال آینده تمرکز کرده است تا اطمینان حاصل کند که حزب جمهوریخواه یک بازگشت پرقدرت به صحنه سیاست دارد و کنترل هر دو مجلس را به دست می گیرد. وی به نیوزمکس گفت: “من می خواهم وقت خود را در نبرد به این موضوع اختصاص دهم تا مطمئن شوم که مجلس را پس می گیریم و امیدوارم که سنا نیز در سال ۲۰۲۲ در اختیار ما باشد. چرا که فقط یک کنگره جمهوریخواه به معنای واقعی کلمه میتواند، یک پشتوانه در برابر سیاست های نادرست بایدن فراهم کند. سیاست هایی که تنها هدفش مسلط کردن جناح تندرو حزب دموکرات بر ایالات متحده است.

پامپئو با یادآوری سال های حضور خود به عنوان نماینده حزب جمهوری خواه کنگره از ایالت کانزاس (۱۷_۲۰۱۰) تأکید کرد که ما باید اکثریت کنگره را دوباره در دست بگیریم. اگر این موقعیت را به دست بیاوریم برای مردم آمریکا رویدادی تحول آفرین خواهد بود.

وزیرامور خارجه سابق آمریکا، که انتظار می رود به زودی لیستی از نامزدهای محروم از حمایت خود رامنتشر کند، دستور کار ۲۰۲۲ خود را با سفر به اوماها در ایالت نبراسکا آغاز کرد تا سرمایه ای برای حمایت از نماینده جمهوریخواه، دون بیکن جمع کند. پامپئو گفت: دون یک ژنرال قدیمی نیروی هوایی است و من هم یک سرباز قدیمی هستم. من می خواهم به دون و دیگران کمک کنم تا در موقعیتی قرار بگیرند که بتوانند در انتخابات درون حزبی تابستان آینده و در نظرسنجی ها پیروز شوند.

مانند پرزیدنت ترامپ، پامپئو هیچ سخن صریحی درمورد قصد خود برای شرکت در انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوریخواهان بر زبان نمی آورد. به عنوان نمونه، وی خاطرنشان کرد: من دوست خود [دبیر سابق مطبوعاتی کاخ سفید] سارا سندرز را در رقابت برای فرمانداری آرکانزاس تایید می کنم. سندرز در رقابت اصلی با همکار محافظه کار و دادستان کل ایالتی لسلی روتلج است.

پامپئو اظهار داشت: بسیار با شکوه است که چندین کاندیدای محافظه کار داشته باشید. آنها باید ایده های خود را اعلام کنند و باید در مورد دگرگونی ها و کارهایی که می توانند انجام دهند صحبت کنند تا تاثیر گذار باشند و فقط به صحبت در مورد اعتقادات خود بسنده نکنند؛هر چند اعتقادات هم مسئله مهمی است. وزیر امور خارجه پیشین به نقل از قهرمان خود، نویسنده فقید و صاحب نظر ویلیام اف باکلی جونیور، گفت که محافظه کاران باید از “درست ترین و مناسب ترین نامزد” حمایت کنند. وی گفت: در پایان، آنچه قابل شمارش باشد مهم است. به قول باکلی کسی را که می تواند برنده شود، حمایت کنید.

پامپئو می گوید مشاور سیاسی اصلی وی همسرش سوزان است. وی همچنین از افراد مورد تایید رئیس حزب جمهوریخواه رونا مک دانیل می باشد. او می گوید: به عنوان کسی که عمیقا به دولت محدود و کوچک اعتقاد دارد، این احساس را دارم که اکثر ما که از درک آزادی فردی به عنوان مسئله اصلی کشورمان به این نتیجه می رسیم که دارای یک رگه آزادیخواهانه هستیم. این امر ناشی از مطالبی است که ما در جوانی می خوانیم یا مشاهداتی که در بزرگسالی انجام داده ایم، این که خانواده ها زندگی خود را بدون دخالت دولت ادامه می دهند بسیار مهم است. من قلبا امیدوارم که این مسئله مهم که امروز بخشی از جنبش محافظه کارانه است؛مورد توجه واقع شود. وی گفت اگر موقعیت زمانی مناسبی برای سوزان و من پیش بیاید که بتوانیم از طریق انتخابات ریاست جمهوری راه خود را دنبال کنیم به آن فکر می کنیم، و این کار را انجام خواهیم داد.

وی افزود: من افرادی را برای کاندیداتوری مطرح کرده ام و آنها از روی مهربانی و سخاوت می گویند: مایک، تو باید برای ریاست جمهوری کاندید شوی! گرچه ما از آن ها قدردانی می کنیم، اما می دانیم که زمان و مکان مناسبی برای هر تصمیم گیری وجود دارد و برای این مسئله هنوز زمان مناسبی نیست.

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

Exit mobile version