جرد کوشنر: با حذف نصرالله، ایران اکنون کاملا در خطر است

0
1

جرد کوشنر، داماد پرزیدنت ترامپ رئیس جمهور پیشین ایالات متحده و از طراحان معاهده «پیمان ابراهیم» که به دنبال بهبود روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی منطقه بود، به کشته شدن حسن نصرالله واکنش نشان داد.

او در پیامی نوشت: «۲۷ سپتامبر مهمترین روز در خاورمیانه از زمان دستیابی به توافق ابراهیم است. من ساعت‌های بی‌شماری را صرف مطالعه حزب‌الله کرده‌ام و هیچ متخصصی روی زمین وجود ندارد که فکر کند کاری که اسرائیل برای از بین بردن و تحقیر آنها انجام داده، عملی بوده است.»
او می‌افزاید: «این موضوع مهم است زیرا ایران اکنون کاملاً در خطر است. دلیل اینکه تاکنون و باوجود سیستم‌های دفاع هوایی ضعیفشان، تأسیسات هسته‌ای ایران تخریب نشده، این بوده که حزب‌الله مانند یک تفنگ پرشده به سمت اسرائیل نشانه رفته بود. ایران چهل سال گذشته را صرف ساختن این قابلیت به عنوان عامل بازدارنده برای خود کرده بود.»


او سپس با اشاره به این اظهارنظر ترامپ که «اگرچه ایران هرگز در یک جنگ پیروز نشده اما هرگز در مذاکره‌ای نیز شکست نخورده» می‌افزاید: «رژیم جمهوری اسلامی زمانی که جان حماس، حزب‌الله، سوریه و حوثی‌ها را به خطر می‌اندازد، بسیار سرسخت‌تر از زمانی است که جان خود را به خطر می‌اندازد. تلاش‌های احمقانه آنها برای ترور رئیس‌جمهور ترامپ و هک کردن اطلاعات مبارزات انتخاباتی او، بوی ناامیدی می‌دهد و ائتلاف بزرگ علیه آنها را مستحکم‌تر می‌کند.»

جرد کوشنر می‌افزاید که خامنه‌ای در یک «خاورمیانه قدیمی» گیر افتاده است. زیرا در حالی که همسایگان این کشور در شورای همکاری خلیج فارس با سرمایه‌گذاری روی جمعیت و زیرساخت‌های خود به سوی آینده می‌روند و به آهنرباهای پویایی برای جذب استعدادها و سرمایه گذاری تبدیل شدند، ایران گام‌هایی به عقب برمی‌دارد و اکنون با از بین رفتن نیروهای نیابتی و تهدیدهای ایران، در این منطقه امنیت و رفاه برای مسیحیان، مسلمانان و یهودیان بطور یکسان افزایش خواهد یافت.

او در قبال مسئولیت ایالات متحده آمریکا در این دوران نیز می‌نویسد: «اکنون حرکت درست آمریکا این است که به اسرائیل بگوید کار را تمام کن.»

پاداش ۲۰میلیون دلاری آمریکا برای دریافت اطلاعات درباره شهرام پورصفی