رهبر اپوزیسیون آلمان: چین برای جنگ ها در جهان مسئول است

0
53

فریدریش مرتس، رئیس حزب دموکرات مسیحی آلمان و رئیس فراکسیون اتحادیه مسیحی در پارلمان از چین انتقاد کرد و اظهار داشت این کشور در داخل به طور فزاینده‌ای سرکوبگرانه و در خارج به شکل تهاجمی رفتار می‌کند. او ضمن نگرانی درباره سرمایه‌گذاری شرکت‌های آلمانی در چین و وابستگی به این کشور توصیه کرد شرکت‌های آلمانی از تجربه خود با روسیه استفاده کنند.

پس از سفر سه روزه اخیر اولاف شولتس، صدراعظم آلمان به چین، فردریش مرتس دولت پکن را متهم کرد که در بسیاری از جنگ‌ها و بحران‌ها در سراسر جهان بطور مستقیم نقش و مسئولیت دارد.

رهبر اپوزیسیون آلمان هشدار داد که چین به تهدیدی فزاینده برای امنیت آلمان تبدیل می‌شود.

مرتس در تائید حرف‌های خود استدلال کرده است که چین از کشورهایی مانند کره شمالی و همچنین جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین حمایت می‌کند و از نفوذ خود بر پوتین برای پایان دادن جنگ اوکراین استفاده نمی‌کند و بعید می‌داند که چین در کنفرانسی که اکنون برای پایان دادن به جنگ تجاوزکارانه روسیه در اوکراین که قرار است در سوئیس برگزار شود شرکت کند.

مرتس به نفوذ بیش از حد حزب کمونیست در امور شرکت‌های خارجی هم اشاره کرد و گفت نفوذ سیاسی حزب کمونیست در پکن بر شرکت‌های خارجی در ۳۰ سال گذشته به اندازه کنونی قوی نبوده است. او این اقدام چین  را سرکوب دانسته و گفته است شرکت‌های آلمانی تحت تأثیر این اوضاع قرار گرفته‌اند.

گزارش نحوه عملکرد سپاه پاسداران برای روس ها در مسکو
پنهان کردن لانچر «اس-۳۰۰» در مجتمع مسکونی پایگاه هشتم شکاری اصفهان

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!