گوگل ۲۸ کارمند حامی تروریست های حماس را اخراج کرد

0
44

گوگل پس از برگزاری یک سری اعتراضات علیه قرارداد نیمبوس به ارزش ۱٫۲ میلیارد دلار (حدود ۱٫۱۲۴ میلیون یورو) برای ارائه خدمات ابری و هوش مصنوعی به اسراییل، ۲۸ کارمند خود را اخراج کرد.

سازمانی متشکل از کارمندان گوگل و آمازون موسوم به کمپین بدون فناوری برای آپارتاید در بیانیه ای اعلام کرد: امروز، گوگل ۲۸ کارگر را اخراج کرد.

این سازمان مدعی شد که این “اقدام واضح تلافی جویانه” نشان می دهد که گوگل برای قرارداد خود با رژیم و ارتش “نسل کش اسرائیل” بیش از کارمندان خود “ارزش” قائل است. کارکنانی که از بی توجهی سه ساله مدیریت ارشد شرکت نیز گلایه دارند.

سه شنبه گذشته چند تن از کارمندان گوگل در اعتراض به همکاری این شرکت با اسراییل به مدت ۱۰ ساعت در دفاتر نیویورک، سیاتل، سانی ویل و کالیفرنیا تحصن و تظاهرات کردند. یکی از این کارمندان به نام محمد خاتمی در دفتر نیویورک گوگل، لیدر کارمندان معترض به این قرارداد بوده است.

این سازمان، گوگل را به دروغگویی به کارمندان و رسانه ها متهم کرد و گفت که پروژه Nimbus برای موضوعات بسیار حساس به گزارش مجله تایم استناد می کند که نشان می دهد گوگل ابزارهای “طراحی” را برای وزارت دفاع اسرائیل توسعه داده است یا نظامی مرتبط با سلاح یا اطلاعات، خدمات.

کارکنان معترض گوگل همچنین از ساندار پینچای، مدیر عامل گوگل و توماس کوریان، مدیر عامل گوگل کلود به دلیل بی توجهی به “نسل کشی” اسراییل علیه فلسطین انتقاد کردند.

سردار سرتیپ حق طلب: اسراییل تهدید کند در ملاحظات هسته ای تجدید نظر می کنیم
مقام اسراییلی: به ۹ هدف سپاه پاسداران حمله کردیم

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!