آغاز عملیات ارتش اسراییل در رفح؛ بالاگرفتن تنش بین مصر و اسراییل

0
128

روزنامه الرای الیوم در گزارشی به «تنش احتمالی بین اسراییل و مصر در صورت حمله اسراییل به ‌قصد کنترل مجدد گذرگاه فیلادلفیا (صلاح الدین)» اشاره می‌کند و اضافه می‌کند در این صورت نگرانی‌هایی در مورد آینده توافق صلح بین این دو کشور به وجود خواهد آمد. این گزارش به نشانه‌هایی اشاره می‌کند که حاکی از بالا گرفتن این تنش است.

این روزنامه همچنین نظراتی از یهودا بالانگا، نویسنده اسراییلی در مورد توافق صلح با مصر نقل می‌کند. او می‌گوید مقامات مصر تلاش چندانی برای محکم‌تر کردن رابطه دوستی بین دو ملت نکردند. او قاهره را به کمک‌رسانی به قاچاق اسلحه به غزه متهم می‌کند.

این روزنامه به نقل از این نویسنده می‌گوید کنترل بر گذرگاه فیلادلفیا تنها راه اسراییل برای قطع کردن مسیر دسترسی حماس به سلاح و درنهایت خلع سلاح و از کار انداختن این گروه نظامی است.

مصر پیش‌ از این در مورد هر حرکتی به‌ قصد «اشغال گذرگاه فیلادلفیا» و یا راندن فلسطینی‌ها آواره به سینا هشدار داده و آنها را خط قرمزهای خود اعلام کرده بود که نباید از آن‌ها عبور کرد.

گذرگاه مرزی بین منطقه رفح و مصر در گذرگاه فیلادلفیا قرار دارد. گذرگاهی باریک که مانند منطقه محافظتی بین نوار غزه و مصر عمل می‌کند. به دنبال صحبت‌های نخست‌وزیر اسراییل درباره احتمال تحت کنترل گرفتن این گذرگاه جنجالی بر سر این سخنان در مصر ایجاد شده است.

در سکوت خبری؛ قتل دستیار سفیر رژیم اسلامی حاکم بر ایران در مسکو
سرهنگ سپاه پاسداران توسط سرباز پارتیزان ها در سراوان به هلاکت رسید

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!