تلاش چین، روسیه، رژیم اسلامی حاکم بر ایران و کوبا برای دخالت در انتخابات ۲۰۲۲ آمریکا

0
94

سی‌ان‌ان در گزارشی اعلام کرد که براساس ارزیابی اطلاعات محرمانه، چین، روسیه، رژیم اسلامی حاکم بر ایران و کوبا تلاش کردند در انتخابات ۲۰۲۲ کنگره ایالات متحده دخالت کنند. براساس این ارزیابی که دوشنبه، ۲۷ آذر، منتشر شد به نظر می‌رسد که تلاش‌های دولت‌های خارجی برای هدف قرار دادن انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۲۲ ایالات متحده در مقایسه با انتخابات ۲۰۱۸ افزایش یافته است.

طبق این گزارش، چین تلاش‌های خود را برای تشدید شکاف‌های سیاسی-اجتماعی در ایالات متحده افزایش داد و تلاش کرد اختلاف‌های سیاسی در ایالات متحده در مورد مسائل اجتماعی مانند سقط جنین را برجسته کند.

همچنین این ارزیابی نشان می‌دهد که روسیه به دنبال تضعیف حزب دمکرات قبل از انتخابات میان دوره‌ای و همینطور تضعیف اعتماد به انتخابات بوده است. این ارزیابی تایید می‌کند که مقام‌های نظامی روسیه پیشنهاد کرده‌اند که خروج روسیه از شهر خرسون اوکراین را تا روز بعد از انتخابات میان‌دوره‌ای سال ۲۰۲۲ ایالات متحده به تعویق بیاندازند.

در این گزارش همچنین به فعالیت‌های نفوذ رژیم اسلامی حاکم بر ایران به تفصیل پرداخته شده و نشان می‌دهد که تهران به دنبال سو‌ءاستفاده از شکاف‌های اجتماعی و تضعیف اعتماد به نهادهای دموکراتیک ایالات متحده بوده است. اما این تلاش‌ها به علت نیاز به آنچه که «مدیریت» ناآرامی‌های داخلی خوانده شده، محدود شده است.

معاون وزارت خارجه رژیم: رییسی را در روسیه عالی تحویل گرفتند
ارائه پیشنویس قطعنامه ای علیه تروریست های نیابتی رژیم اسلامی حاکم بر ایران در سنای آمریکا

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!