خارجی ها برای ورود به روسیه باید “پیمان وفاداری” امضا کنند

0
83

وزارت کشور روسیه پیش‌نویس قانونی را آماده کرده که خارجی‌ها را مجبور به امضای «پیمان وفاداری» می‌کند. این پیمان خارجی‌ها را از انتقاد از سیاست‌های رسمی، بی‌اعتبار کردن تاریخ نظامی شوروی یا نقض ارزش‌های سنتی خانواده منع می‌کند.

از زمانی که ولادیمیر پوتین، در فوریه ۲۰۲۲ دستور حمله به اوکراین را صادر کرد، مسکو قوانین سختگیرانه‌ای وضع کرده که بی‌اعتبار کردن ارتش را غیرقانونی عنوان می‌کند. ذیل این قوانین هم دادگاه‌ها برای فعالان مخالف دولت، احکام طولانی‌مدت صادر کرده‌اند.

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ میلادی، پوتین این جنگ را بخشی از نبرد وجودی با غرب دانسته و گفته است که از تمدن «مقدس» روسیه در برابر آنچه به عنوان انحطاط غرب معرفی می‌کند، دفاع خواهد کرد.

خبرگزاری دولتی تاس گزارش داده است که این پیش‌نویس قانونی توسط وزارت کشور روسیه تهیه شده و همه خارجی‌هایی که وارد روسیه می‌شوند، مجبورند توافقنامه‌ای را امضا کنند که اساسا آنچه را که می‌توانند در انظار عمومی بیان کنند، محدود می‌کند.

خبرگزاری تاس همچنین نوشت که وقتی یک خارجی وارد روسیه می‌شود از «مداخله در فعالیت‌ مقامات دولتی روسیه، بی‌اعتبار کردن سیاست خارجی و داخلی روسیه» منع خواهد شد.

این توافقنامه پیشنهادی شامل بندهایی درباره اخلاق، خانواده، «تبلیغ درمورود روابط جنسی غیرسنتی» و تاریخ هم خواهد بود.

به ویژه طبق این پیمان، خارجی‌ها از «تحریف حقیقت تاریخی در مورد شاهکار مردم شوروی در دفاع از میهن و سهم آنها در پیروزی بر فاشیسم» منع می‌شوند.

موضع صدای آمریکا در مورد حماس زیر ذره بین سناتورهای جمهوریخواه
معاون سیاسی وزیر کشور رژیم: روزانه چهارمیلیون محتوای فارسی علیه نظام تولید میشود

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!