موضع صدای آمریکا در مورد حماس زیر ذره بین سناتورهای جمهوریخواه

0

بنابر گرارش واشنگتن پست، سه روز پس از تجاوز تروریست های حماس به جنوب اسراییل، یکی از سردبیران صدای آمریکا در ایمیلی به کارکنان خود راهنمایی های اصطلاحی و لغوی را ارائه کرده است تا عاملان حمله را “تروریست” نخوانند.

کارول گونسبورگ، سردبیراستانداردهای خبری صدای آمریکا نوشت: حمله هفتم اکتبر حماس که حدود ۱۲۰۰ نفر را در اسراییل کشت و حدود ۲۴۰ گروگان را گرفت، میتواند “اقدامات تروریستی” نامیده شود. اما او به کارمندان صدای آمریکا توصیه کرد که “از تروریست خواندن حماس و اعضای آن بپرهیزند، مگر به نقل از منابع مستقیم. وی تاکید کرده که استفاده از لغت “تروریست” یک قضاوت را منتقل می کند که حقیقت رسانه را خنثی می کند و اصطلاحاتی مانند “مبارز” مناسب تر است.

‏اما اکنون قانون‌گذاران جمهوری‌خواه به انتخاب کلمه در صدای آمریکا، که یک سازمان خبری است که تماماً توسط دولت ایالات متحده تامین مالی می‌شود (مبلغ ۲۶۷ میلیون دلار در سال مالی جاری) اعتراض دارند.

‏سناتور بیل هاگرتی (ایالت تنسی) در نامه ای در ۷ نوامبر خطاب به خبرنگاران نوشته: “ما معتقدیم که سیاست سرمقاله صدای آمریکا در برابر استفاده از اصطلاح “تروریست” با اصل صدای آمریکا و سازمان مادر،آژانس رسانه های جهانی ایالات متحده (USAGM) در ارائه اخبار دقیق، عینی و جامع در تضاد است: ‏”در واقع، ما به طور جدی این سوال را داریم که چگونه سیاست سرمقاله صدای آمریکا منافع مالیات دهندگان آمریکایی را که هر سال سخاوتمندانه به این سازمان خبری کمک مالی می کنند، ارتقا می دهد.”

شش سناتور دیگر جمهوری‌خواه که این نامه را امضا کردند عبارتند از:
‏تد کروز (تگزاس)، مارکو روبیو (فلوریدا)، لیندسی او. گراهام (کارولینای جنوبی)، پیت ریکتز (نبرسکا)، جان باراسو (وایو مینگ) و
‏ دب فیشر (نبرسکا).

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

Exit mobile version