آریان طباطبایی در ارتباط با پرونده «عملیات نفوذ رژیم حاکم بر ایران» تحت بازجویی قرار دارد

0

روزنامه «نیویورک پست» فاش کرده «آریان طباطبایی نه تنها منشی کریستوفر مایر معاون وزیر دفاع آمریکا در عملیات‌های ویژه است، بلکه به گفته منابع نیروی دریایی، او اخیراً به عنوان افسر ذخیره اطلاعات نیروی دریایی دوره دیده است».

‏یکی از افسران همکار که نخواست نامش شود با ابراز نگرانی از وضعیت طباطبایی به «نیویورک پست» گفته «با وجود تحقیقات ضدجاسوسی، وی توانسته مجوز امنیتی خود را حفظ کند و دوره آموزشی پنج ماهه‌ی خود را در مرکز اشراف اطلاعات در دام نک (ویرجینیا) به پایان رسانده است».

‏این افسر می‌گوید که «طباطبایی در نقش افسر اطلاعاتی ذخیره به اطلاعات حساسی مانند فهرست کارکنان و حرکت کشتی‌ها و زیردریایی‌های آمریکایی در خلیج فارس دسترسی پیدا می‌کند که همه اینها در میانه‌ی درگیری کنونی غزه به وضوح مورد علاقه رژیم اسلامی حاکم بر ایران است».

این افسر می‌گوید: «نیروی دریایی او را بطور فعال به عنوان یک افسر اطلاعاتی آموزش داده تا همواره وی را در دسترس داشته باشد و به همین دلیل نه فقط به آنچه در شغل غیرنظامی خود دارد، بلکه می‌بایست به تمام اطلاعات ضروری که یک واحد ذخیره دارد دسترسی داشته باشد.»

وی همچنین توضیح داد که «این [نقش] ذخیره نیروی دریایی به او اجازه دسترسی بیشتری می‌دهد. هرکسی که او با آنها در حوزه اطلاعاتی نیروی دریایی تماس دارد، اکنون بطور بالقوه خارج شده است.»

این افسر می‌گوید دسترسی امنیتی طباطبایی منبع نگرانی مداوم در میان همکاران بوده، به‌ویژه اینکه «تحقیقات درباره وی برای مدت طولانی ادامه داشته است… این یک خطر آشکار است که حتا اگر [تحقیق] به او حق دادرسی را بدهد، مجوز او همچنان باید در حالت تعلیق باشد و او نباید هیچگونه دسترسی برای رفتن به پنتاگون یا هر تأسیسات نظامی دیگری داشته باشد.»

گزارش شده است که اف‌بی‌آی از تحقیقات طباطبایی خارج شده و معلوم نیست کدام نهاد امنیتی مسئول تحقیق درباره او شده است.

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

Exit mobile version