حمایت قاطع مجلس نمایندگان آمریکا از انقلاب قانون اساسی مردم ایران

0
91

مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت بزرگ آرا قطعنامه‌ای را در بیان همبستگی با مردم ایران که با شرکت در اعتراضات ضدحکومتی خطر زندانی شدن و حتی مرگ را پذیرفته‌اند تصویب کرده است.

این قطعنامه که با ۴۲۰ رای در مقابل یک رای مخالف تصویب شد تازه‌ترین اقدام بین‌المللی علیه رژیم حاکم بر ایران است که در بیش از چهار ماه گذشته دست به سرکوبی خشونت‌بار علیه معترضان زده است.

به گزارش آسوشیتدپرس کلودیا تِنی، نماینده جمهوری‌خواه از نیویورک، در جریان مباحثات روز چهارشنبه در صحن مجلس گفت: «حیاتی است که ما در مجلس نمایندگان آمریکا، نهادی که از جمله مهم‌ترین نمادهای آزادی و دمکراسی در اطراف جهان است، یکصدا حمایت خود را از مردم شجاع ایران اعلام کنیم.»

این اولین قطعنامه‌ای است که ابتدا در دوره قبلی کنگره از سوی جمهوری خواهان و دمکرات ها مطرح شد و پیشتر در ماه جاری دوباره مطرح شد. محکوم کردن رژیم حاکم بر ایران در سرکوب معترضان از معدود مواردی است که دو حزب بر سر آن اشتراک نظر دارند.

گریگوری میکس، نماینده دمکرات از نیویورک، هم در صحن مجلس گفت: «ما می خواهیم مردم ایران بدانند که به آنها توجه داریم. ما از خطراتی که آنها به جان می‌خرند و خطراتی که با آن مواجه هستند آگاهیم. قوی باشید.» او افزود: «قوی باشید که آزادی همیشه بر ستمگری پیروز می‌شود.»

متن این قطعنامه به مرگ مهسا امینی، ۲۲ ساله، در روز ۲۵ شهریور در جریان بازداشت توسط گشت ارشاد اشاره می‌کند. خانواده امینی گفته‌اند که شاهدان از مضروب شدن او توسط ماموران خبر داده‌اند، اما رژیم حاکم بر ایران می گوید نقشی در مرگ او ندارد.

قطعنامه کنگره موارد «سرکوب زنان» توسط رژیم حاکم بر ایران «از طریق قوانین جزایی ضدزن» را فهرست می‌کند.

این قطعنامه «مضروب شدن و مرگ بی‌رحمانه مهسا امینی» و «سرکوب خشونت‌بار زنان و مردان شرکت کننده در اعتراضات جاری، و همچنین کودکان، توسط رژیم ایران» را محکوم می کند و «خواستار حسابرسی شفاف برای کشتار معترضان توسط نیروهای سرکوبگر رژیم حاکم بر ایران می‌شود.»

این قطعنامه حمایت خود را از معترضانی اعلام می‌کند که «امنیت خود را به خطر می‌اندازند تا صدایشان را علیه نقض حقوق بشر که رژیم ایران مرتکب آن می شود بلند کنند».

مجلس نمایندگان از دولت جو بایدن، می‌خواهد از جمله با تحریم پلیس گشت ارشاد به وضعیت جاری در ایران واکنش نشان دهد.

اتریش، بهشت جاسوسان رژیم در اروپا
مایک پامپئو: رژیم اسلامی حاکم بر ایران، یک سازمان تروریستی در قالب حکومت است

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!