پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه‌ای خواستار قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی شد

0
61

نمایندگان پارلمان اروپا روز پنجشنبه با تصویب قطعنامه‌ ضمن محکوم کردن «سرکوب مردم در ایران» و اعدام معترضان، خواستار قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا شدند.

اعضای پارلمان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست روز پنجشنبه خود در مقر آن در استراسبورگِ فرانسه، پس از انجام بحث و گفتگو میان موافقان و مخالفان، قطعنامه‌ای پیشنهادی خود را برای واکنش اتحادیه اروپا به اعتراضات و اعدام‌ها در ایران به رای گذاشت که با جلب ۴۷۲ رای موافق در مقابل ۱۹ رای مخالف و ۳۳ رای ممتنع به تصویب رسید.

اعضای پارلمان اروپا از شورای اتحادیه اروپا و کشورهای عضو خواستند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای تابعه آن از جمله شبه‌نظامیان بسیج و نیروی قدس را به فهرست تروریستی اتحادیه اروپا اضافه کنند و هرگونه فعالیت اقتصادی و مالی از جمله تجارت با آن را ممنوع کنند.

نمایندگان پارلمان اروپا در این قطعنامه ضمن محکومیت شدید صدور احکام اعدام و اعدام معترضان شرکت کننده در اعتراضات مسالمت‌آمیز در ایران، خواستار توقف فوری و بدون قید و شرط روند اجرای اعدام‌ها و صدور احکام اعدام بیشتر از سوی رژیم اسلامی حاکم بر ایران شدند.

آنها با ابراز تسلیت خود خطاب به خانواده‌های کشته‌شدگان اعتراض‌های جاری در ایران، همبستگی خود را با تمامی اقشار و گروه‌های شرکت‌کننده در اعتراض‌های مسالمت‌آمیز در ایران «علیه ظلم سیستماتیک و فزاینده و نقض شدید و گسترده حقوق بشر و آزادی‌های اساسی» اعلام کردند و «قویا از آرمان‌های مردم ایران برای برخورداری از زندگی در یک کشور آزاد، باثبات، فراگیر و دموکراتیک» حمایت کردند.

اعضای پارلمان کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنین استفاده گسترده، وحشیانه، عمدی و نامتناسب از زور توسط نیروهای امنیتی رژیم حاکم بر ایران علیه معترضان شرکت کننده در اعتراض‌های مسالمت‌آمیز را به شدت محکوم کردند و از مقامات رژیم خواستند که به سرکوب شهروندان خود پایان دهند و حق برگزاری تجمع مسالمت‌آمیز را به رسمیت شناخته و تضمین کنند.

رای مثبت پارلمان اروپا به لایحه قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی/ طرح تعلیق برجام فردا رای گیری میشود
قوانین جدید خرانه‌داری آمریکا؛ راه انتقال دلار از عراق به ایران مسدود می‌شود

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!