جو بایدن: توافق هسته‌ای با رژیم حاکم بر ایران «مُرده» است

0
76

جو بایدن، در جریان یک گردهمایی که روز ۴ نوامبر روی داد، و فیلم آن اخیرا منتشر شده است، می‌گوید توافق هسته‌ای با رژیم حاکم بر ایران «مرده» است.

در این فیلم زنی به بایدن می‌گوید: «پرزیدنت بایدن، لطفاً اعلام کنید برجام مرده است.» بایدن ابتدا خودداری می‌کند و پاسخ می‌دهد: «خیر»، سپس توضیح می‌دهد: «دلایل زیادی دارد [که اعلام نمی‌کنیم]. [برجام] مرده است، ولی اعلام نمی‌کنیم. قضیه طولانی است. باید اطمینان حاصل کنیم.…»

در این لحظه زن معترض حرف بایدن را قطع می‌کند و می‌گوید: «ما نمی‌خواهیم با آخوندها هیچ معامله‌ای بکنید. آنها نماینده ما نیستند. آنها دولت ما نیستند.» بایدن در حال ترک گردهمایی پاسخ می‌دهد: «آنها [رژیم ایران] سلاح هسته‌ای تولید خواهند کرد و آن را نمایندگی خواهند کرد.»

به گفته «فاکس نیوز»، به نظر می‌رسد اظهارات بایدن «آخرین میخ» را بر تابوت توافق هسته‌ای با رژیم حاکم بر ایران، که کاخ سفید این روزها به طرزی فزاینده از آن فاصله گرفته است، کوبیده باشد.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی کاخ سفید پیشتر روز جمعه گفته بود: «ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که برجام در حال حاضر تمرکز ما نیست، و صراحتاً نسبت به هر چیزی که تهران درباره آن می‌گوید، چه مسائل مربوط به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باشد چه موارد دیگر، به دیده تردید می‌نگریم.»

یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا که در این باره به «فاکس نیوز» گفته است: «به نظر ما به این زودی‌ها توافقی حاصل نمی‌شود. رژیم ایران جوانان را می‌کشد و به روسیه پهپاد می‌فروشد تا اوکراینی‌ها را بکشد. تمرکز ما روی راهکارهای عملی برای مقابله با رژیم ایران در این موارد است.»

وی افزود: «صرف‌نظر از مذاکرات هسته‌ای، ما به مقابله با رفتار ایران در منطقه ادامه می‌دهیم، در صورت لزوم از پرسنل خود با نیروی نظامی محافظت می‌کنیم، و از مردم شجاع ایران که خواستار حقوق اولیه و کرامت خود هستند، یعنی چیزی که این رژیم مدت‌هاست از آنها دریغ کرده، حمایت می‌کنیم.»

کمپین مبارزه مسلحانه «آماده باش» پارتیزان های آبدانان نتیجه داد؛ سونیا شریفی آزاد شد
فرانسه و کشورهای منطقه در نشست بحرالمیت از عراق خواستند از رژیم حاکم بر ایران فاصله بگیرد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!