نتانیاهو تاسیسات اتمی رژیم حاکم بر ایران را نابود خواهد کرد

0
36

زاخی هانگبی، وزیر پیشین شهرک‌سازی اسرائیل، حمله کشورش در دوران کابینه آتی بنیامین نتانیاهو، به ایران را محتمل ارزیابی کرد.

هانگبی در مصاحبه با «کانال ۱۲»اسرائیل گفت: «مذاکرات متوقف‌شده میان ایران و قدرت‌های بزرگ را به فراموش سپردیم. اگر این مذاکرات به توافق نیانجامد و آمریکا به شکلی مستقل دست به اقدام نزند، نتانیاهو برای انهدام تاسیسات هسته‌ای ایران، اقدام خواهد کرد زیرا در غیراین‌صورت، اسرائیل با تهدیدی علیه موجودیت خود روبرو خواهد شد.»

بنیامین نتانیاهو، رهبر فراکسیون اپوزیسیون و نخست‌وزیر پیشین اسرائیل، در انتخابات پارلمانی این کشور موفق شد، ۶۴ کرسی به دست آورد و کمیته مرکزی انتخابات، پیروزی او و هم‌پیمانش در کسب اکثریت کرسی‌های کنست اسرائیل را اعلام کرد.

بر اساس نتایج اعلام شده، حزب لیکود به ۳۲ کرسی و دو حزب تندروی مذهبی «یهودوت هتواره» (سخنگوی یهودیان غربی اشکنازی) و حزب «شاس» (متشکل از یهودیان شرقی سفاردیم) ۱۸ کرسی به دست آوردند.

ائتلاف جناح راست افراطی موسوم به «صهیونیسم مذهبی» نیز به ۱۲ کرسی کنست دست یافت و بدین ترتیب ۶۴ کرسی به فراکسیون راستگرا به ریاست نتانیاهو رسید در حالی که فراکسیون تحت رهبری یائیر لاپید، نخست‌وزیر موقت به ۵۱ کرسی دست یافت.

لاپید با اعلام نتایج، پیروزی نتانیاهو در انتخابات پارلمان اسرائیل را تبریک گفت و در بیانیه دفتر او آمده است: «منافع کشور بالاتر از هر ملاحظه سیاسی است. موفقیت و پیروزی را برای نتانیاهو، مردم و کشور اسرائیل آرزومندم».

مولوی عبدالحمید: قانون اساسی ایران تبعیض‌آمیز و به‌روز‌نشده است
ضرغامی: بازجوی یازداشتی های اخیر، میگفت نمی‌فهمم دهه هشتادی ها چه می‌گویند

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!