آمریکا یک شبکه بین المللی بزرگ قاچاق نفت وابسته سپاه پاسداران را تحریم کرد

0
51

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه ۱۲ آبان از اعمال تحریم‌های تازه علیه یک شبکه بین‌المللی قاچاق نفت ایران شامل شش فرد، ۱۷ نهاد و ۱۱ نفتکش خبر داد.

بر اساس بیانیه‌ای که در وب‌سایت خزانه‌داری ایالات متحده منتشر شد، این شبکه با تسهیل فروش مخفیانه نفت ایران، در خدمت درآمدزایی برای نیروی قدس، شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران و گروه حزب‌الله لبنان بوده است.

این گزارش می‌افزاید تحریم‌های روز پنج‌شنبه شامل افراد کلیدی، شرکت‌های پوششی و صوری و نفتکش‌هایی است که با پنهان کردن منبع محموله‌های نفتی ایران، فروش آن در بازارهای جهانی را تسهیل می‌کردند.

هم‌زمان برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی، گفته است فعالان بازار نفت باید نسبت به تلاش‌های حزب‌الله لبنان و سپاه پاسداران برای کسب درآمد از قاچاق نفت هشیار باشند.

به گفته او، افرادی که این شبکه غیرقانونی را اداره می‌کنند از شبکه‌ای از شرکت‌های کاغذی و صوری (شرکتی که وجود خارجی ندارد و به عنوان ابزاری برای نقل و انتقالات مالی غیرقانونی استفاده می‌شود) و تاکتیک‌های متقلبانه از جمله جعل اسناد برای پنهان کردن منشاء نفت ایران، فروش آن در بازارهای بین‌المللی و فرار از تحریم‌ها استفاده می‌کنند.

قرارداد ۴۰ میلیارد دلاری رژیم اسلامی حاکم بر ایران و روسیه نهایی می‌شود
سم پاشی بر سر مردم با گاز متان توسط سپاه پاسداران

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!