رابرت مالی: گزینه نظامی روی میز است/ روی چیزی (برجام) تمرکز نمی‌کنیم که بی‌اثر است

0
48

به گفته رابرت مالی، نماینده ویژه دولت بایدن در امور ایران، در صورت شکست تلاش‌های دیپلماتیک برای احیای برجام گزینه نظامی همچنان روی میز خواهد بود. او گفت، در دو ماه گذشته هیچ تحرکی در راستای احیای برجام صورت نگرفته است.

رابرت مالی، نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران تصریح کرده است، اگر دیپلماسی برای احیای برجام شکست بخورد، گزینه نظامی علیه رژیم اسلامی همچنان مطرح خواهد بود.

او دوشنبه ۹ آبان (۳۱ اکتبر) در طی سخنرانی خود در یک وبینار در “بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی” (Carnegie Endowment for International Peace) که اندیشکده‌ای مستقر در واشنگتن است، در این ارتباط از جمله به رویکرد بایدن اشاره کرد.

مالی تأکید ورزید که دیپلماسی همچنان ترجیح آمریکا در کنار ابزار فشار و تحریم است، اما همانطور که بایدن گفته است، “اگر دیگر گزینه‌ها شکست بخورد، گزینه نظامی به عنوان آخرین راه‌حل روی میز خواهد بود”.

نماینده ویژه دولت بایدن در امور ایران در سخنرانی خود همچین تصریح کرد: «ما به خاطر تلاش‌هایی عذرخواهی نمی‌کنیم که انجام داده یا انجام می‌دهیم تا مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شویم.»

او خاطر نشان کرد که از حدود دو ماه پیش هیچ تحرکی در رابطه با احیای برجام در صورت نگرفته و مسئله برجام در حال حاضر موضوع تمرکز دولت آمریکا نیست. مالی در این رابطه به انقلاب مردم ایران و همچنین تصمیم رژیم اسلامی حاکم بر ایران به مجهز کردن روسیه به پهپادهای انتحاری جهت استفاده در جنگ در اوکراین اشاره کرد. او گفت: «وقتی رویدادهایی دیگر در حال وقوع است، ما روی چیزی تمرکز نمی‌کنیم که بی‌اثر است.»

نماینده ویژه دولت بایدن در امور ایران همچنین اعلام کرد که دولت بایدن به‌زودی تحریم‌های جدیدی را علیه رژیم اسلامی حاکم بر ایران به خاطر نقض حقوق بشر در ایران وضع خواهد کرد. به گفته رابرت مالی اگر جمهوری اسلامی به رویه کنونی خود ادامه دهد، ایالات متحده “دیگر وقت خود را تلف نخواهد کرد”.

شماری دیگر از مقامات بلندپایه دولت بایدن نیز در طی هفته‌ای گذشته گفته‌اند که با توجه به وضعیت کنونی، احیای برجام در اولویت آمریکا نیست.

تداوم خروج پول حقیقی از بورس
رژیم بی رحم حاکم بر ایران تنها با مبارزه مسلحانه و گفتگوی سخت سرنگون خواهد شد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!