بازتاب انقلاب مردم ایران در رسانه های جهان

0
108

با وسیع تر شدن انقلاب مردم ایران و بالا رفتن شمار قربانیان سرکوب، رسانه‌ها در آمریکا، اروپا و دیگر نقاط جهان، گزارش‌ها و تفسیرهای بیشتری به ایران اختصاص داده‌اند.

واشنگتن‌پست می‌نویسد اعتراض سراسری در شهرها و روستاها به کشته شدن مهسا امینی دختر ۲۲ ساله در بازداشتگاه گشت ارشاد، روز دوشنبه به عسلویه، محل یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های گاز طبیعی کشیده شد.

واشنگتن پست تفسیر و تحلیل هیئت تحریریه بلومبرگ را نقل کرده که می‌نویسد زنان شجاع ایران سزاوار حمایت جهانی هستند، و غرب باید آنچه می‌تواند بکند که این جنبش باقی بماند.

این روزنامه در گزارشی از سلیمانیه عراق، به اعتراض‌‌های خونین سنندج پرداخته و می‌نویسد آنچه در سنندج گذشت، نمونه‌ای از اعتراض‌های بدون رهبری است که ایران را به تلاطم در آورده است.

خبرگزاری بلومبرگ گزارشی در باره اعتصاب کارکنان پتروشیمی منتشر کرده و براساس ویدیوها،‌ می‌نویسد کارگران با لباس کار به اعتراضات سراسری علیه رژیم اسلامی حاکم بر ایران پیوسته‌اند.

نشریه «المانیتور»‌ خاورمیانه امروز دوشنبه به نقل از خبرگزاری فرانسه می‌نویسد شاگردان مدارس و کارگران، با سرکوب مقابله می‌کنند.

وال استریت جورنال، یکی از معتبرترین روزنامه‌های جهان در گزارشی بر به درازا کشیده شدن جنبش تمرکز کرده و می‌نویسد اعتراض‌ها در ایران، به چالش بادوامی برای حکومت تبدیل شده است.

روزنامه گاردین چاپ لندن گزارش خود در باره پاره کردن عکس‌های خمینی و خامنه‌ای در کلاس‌های مدارس دخترانه را در صفحه اول گذاشته. این گزارش حاکی است آنچه دخترهای دبیرستانی را به خروش آورد، تصاویر نیکا شاکرمی بود که توسط رژیم پس از شکنجه، به قتل رسید.

مجله هفتگی‌ تایم می‌نویسد اعتراض‌های پیامد کشته شدن مهسا امینی در ایران بالا گرفته است.

رسانه پرخواننده «اکسیوس» واشنگتن به نقل از سازمان حقوق بشر ایران در نروژ، می‌نویسد که تا روز گذشته، یکشنبه، دست کم ۱۸۵ تن در اثر سرکوب کشته شده‌اند، از جمله ۱۹ کودک، و می‌افزاید بیشترین شمار تلفات به سرکوب در استان سیستان و بلوچستان مربوط می‌شود.

بیانیه سازمان حقوق بشر ایران در نروژ را چندین نشریه دیگر پوشش داده‌اند، از جمله «ایندیا تودی» کشته شدن ۱۹ کودک را در تیتر خبر آورده است.

مجله‌ هفتگی نیویورک با نزدیک به یک میلیون مشترک، در گزارشی در ستون پرخواننده «اینتلیجنسر» خود براساس نوشته‌ها و ویدیوهای کاربران در توئیتر می‌پرسد آیا انقلاب جدیدی در ایران آغاز شده؟

بارون، نشریه تخصصی بنگاه داو جونز،‌ ناشر وال استریت جورنال،‌ گزارش خبرگزاری فرانسه را کار کرده در باره مقاومت اعتراض‌کنندگان علی‌رغم استفاده نیروهای سرکوب از گلوله‌های جنگی علیه مردم.

آغاز اعتصابات صنایع نفت و پتروشیمی: «امسال سال خونه، سیدعلی سرنگونه»
جروزالم‌ پست: رژیم اسلامی حاکم بر ایران از مهار انقلاب مردم ناتوان شده است

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!