مقتدی صدر برای انحلال مجلس عراق ضرب الاجل تعیین کرد

0
62

مقتدی صدر، روز چهارشنبه ۱۹ مرداد از قوه قضائیه عراق خواست که مجلس را تا پایان هفته آینده منحل کند و از هواداران خود نیز خواست به تحصن در اطراف ساختمان مجلس عراق ادامه دهند.

به دلیل اختلاف بین جناح‌های رقیب از زمان برگزاری انتخابات سراسری در اکتبر گذشته دولت جدید در عراق تشکیل نشده و از حدود دو هفته پیش در پی تحصن هواداران مقتدی صدر در ساختمان مجلس بحران سیاسی در این کشور تشدید شده است.

مقتدی صدر چند هفته پیش خواستار انحلال مجلس عراق و برگزاری انتخابات مجدد شد. او روز چهارشنبه در بیانیه‌ای در شبکه توئیتر نوشت: «ممکن است بگویند که انحلال مجلس مستلزم برگزاری جلسه و رای‌گیری نمایندگان است. آن‌ها ترجیح می‌دهند در قدرت بمانند و فساد را حفظ کنند. برخی از ائتلاف‌های سیاسی حاضر نیستند مطالبات و اراده مردم را بپذیرند».

مقتدی صدر در ادامه این بیانیه از مراجع قضایی صالح خواست که تا پایان هفته آینده مجلس را منحل کنند. او افزود: «پس از این اقدام، رئیس‌جمهوری طبق قانون اساسی می‌تواند خواهان برگزاری انتخابات زودرس شود، تحت شرایطی که ما در آینده اعلام خواهیم کرد».

استدلال مقتدی صدر برای این درخواست از مراجع قضایی این است که مهلت‌های تعیین شده در قانون اساسی برای تعیین رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر جدید پس از برگزاری انتخابات سراسری به سر رسیده است.

وزارت دادگستری آمریکا یک «عضو سپاه پاسداران» را به تلاش برای ترور جان بولتون متهم کرد
سفیر آمریکا در اسرائیل: همه گزینه‌ها برای مقابله با اتمی شدن ایران روی میز است

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!