شورای امنیت سازمان ملل: ذخایر اورانیوم غنی‌شده در ایران بسیار نگران کننده است

0
51

معاون دبیرکل سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده ایران نگران کننده و جمع‌آوری دوربین‌های آژانس دارای عواقب جدی است. نماینده بریتانیا هم گفت در صورت عدم احیای برجام، شورای امنیت باید در جلوگیری از دستیابی رژیم حاکم بر ایران به سلاح هسته‌ای گام‌‌های قاطعانه بردارد.

نشست شورای امنیت برای بررسی گزارش آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، از نحوه اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ و توافق برجام روز پنجشنبه برگزار شد.

این نشست شورای امنیت یک روز پس از آن برگزار شد که مذاکرات غیرمستقیم آمریکا و رژیم حاکم بر ایران در دوحه بی‌نتیجه و بدون هیچ نشانه‌ای از پیشرفت به پایان رسید.

رزماری دی کارلو، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی و صلح، در نشست شورای امنیت، گفت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نتوانسته ذخایر اورانیوم غنی شده در ایران را راستی آزمایی کند، اما تخمین می زند که ذخایر اورانیوم غنی شده ۲۰ و ۶۰ درصد ایران در حال حاضر به بیش از ۱۵ برابر میزان مجاز تعیین شده در برجام رسیده که بسیار نگران کننده است.

معاون دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که اقدام ایران در جمع‌آوری دوربین‌های نظارتی آژانس بین‌الملل انرژی اتمی می‌تواند عواقب جدی داشته باشد.

مداح حکومتی به ضرب گلوله مردم آزادیخواه در کرج کشته شد
آمریکا ۱۲ شرکت چینی را به علت صدور قطعات الکترونیکی آمریکایی به ایران در لیست سیاه گذاشت

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!