نشست محرمانه آمریکا با فرماندهان نظامی عربی و اسرائیلی برای مقابله با تهدید رژیم حاکم بر ایران

0
49

روزنامه وال استریت جورنال روز یکشنبه پنجم تیر به نقل از «مقام‌های آگاه» در آمریکا و خاورمیانه گزارش داد که فرماندهان نظامی ایالات متحده با مقام‌های عالی‌رتبه نظامی اسرائیل و کشورهای عرب خلیج فارس دیدار کرده‌اند تا بتوانند در اقدامی هماهنگ راهکاری برای مقابله با قابلیت‌های رو به‌رشد موشکی و پهپادی رژیم حاکم بر ایران بیابند.

بر اساس این گزارش، مذاکرات محرمانه یاد شده در ماه مارس گذشته در شرم‌الشیخ مصر برگزار شد. انجام چنین ملاقاتی با حضور طیفی از نظامیان عالی‌رتبه اسرائیلی و عرب با پشتیبانی نظامی آمریکا برای بحث در مورد چگونگی دفاع در برابر «تهدیدی مشترک» (رژیم اسلامی حاکم بر ایران)، رویدادی بی‌سابقه به شمار می‌رود.

سرهنگ جو بوچینو، از سخنگویان ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، ضمن خودداری از به رسمیت شناختن نشست شرم‌الشیخ در بیانیه‌ای یادآوری کرد که سنتکام «به افزایش همکاری‌های منطقه‌ای و توسعه معماری یکپارچه دفاع هوایی و موشکی برای محافظت از نیروهای خود و شرکای منطقه‌ای خود قاطعانه متعهد خواهد ماند».

او در ادامه، رژیم اسلامی حاکم بر ایران را «عامل اصلی بی‌ثباتی در سراسر خاورمیانه» دانست.

مقام‌های مطلع از مذاکرات به وال استریت جورنال گفته‌اند که در مذاکرات سطح بالای شرم‌الشیخ، شرکت‌کنندگان در مورد روش‌های اطلاع‌رسانی فوری هنگام شناسایی تهدیدهای هوایی به توافق اصولی دست یافتند و گام بعدی جلب حمایت رهبران سیاسی برای تدوین ترتیبات اطلاع‌رسانی و تعیین منافع رهبران خاورمیانه در گسترش همکاری است.

محتوای نامه محرمانه پوتین به خامنه‌ای افشا شد
شرکت فولاد خوزستان پس از حمله سایبری اسرائیل، تعطیل شد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!