در دولت انتقالی اسرائیل، نفتالی بنت مسئول پرونده مقابله با رژیم حاکم بر ایران شد

0
39

ساعاتی بعد از نشست خبری مشترک نفتالی بنت، نخست ‌وزیر و رهبر حزب «یامینا»، و یائیر لاپید، وزیر خارجه و رهبر حزب «یش عاتید»، در شامگاه دوشنبه، ۳۰ خرداد، برای اعلام انحلال دوره کنونی مجلس اسرائیل و برگزاری انتخابات جدید پارلمانی، رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند که نفتالی بنت کماکان مسئول پرونده تقابل با ایران باقی خواهد ماند.

به گزارش شبکه کان اسرائیل، انتخابات جدید احتمالا برای روز سوم آبان امسال در نظر گرفته شده است. اما این امر به تصویب نهایی کنست در روزهای آینده بستگی دارد.

تا برگزاری انتخابات و چند هفته یا چند ماه پس از آن نیز در حالی که دولت کنونی بنت- لاپید حالت کابینه انتقالی خواهد داشت، یائیر لاپید پست نخست ‌وزیری را به عهده خواهد گرفت و همزمان پست وزارت خارجه را نیز حفظ خواهد کرد. اما نفتالی بنت در دوره انتقالی، «نخست‌ وزیر جایگزین» با سمت «مسئول پرونده ایران» خواهد بود.

نفتالی بنت در دوره اخیر سیاست «زدن سر اختاپوس» را برای مقابله با رژیم اسلامی حاکم بر ایران که از مدتی پیش در جریان بوده، آشکارتر مورد تاکید قرار داده است.

با وجود تحولات مهم صحنه سیاست اسرائیل، امور امنیتی و نظامی این کشور، از جمله در تقابل با رژیم اسلامی حاکم بر ایران، نه تنها دستخوش تغییر نخواهد شد، بلکه سیاست در پیش گرفته شده ممکن است نظر به انتخابات پیش ‌رو و برای جلب رای‌دهندگان و غلبه بر رقیب پرقدرتی مانند بنیامین نتانیاهو تشدید شود.

در یک ماه پیش از اعلام تصمیم نفتالی بنت و یائیر لاپید برای پایان دادن به عمر دولت کنونی، سلسله مرگ‌های مشکوک در نقاط مختلف ایران علیه افراد مرتبط با برنامه‌های هسته‌ای، موشکی و پهپادی رژیم حاکم بر ایران رخ داد.

همچنین در طول ماه خرداد، عملیات متعدد دیگری از جمله علیه صنایع یادشده به وقوع پیوست. همزمان عملیات سایبری علیه برخی از زیرساخت‌های ایران نیز تشدید شده است.

در دوره انتقالی بنی گانتس در پست وزارت دفاع باقی خواهد ماند. آقای گانتس ساعتی پیش از اعلام انحلال دولت، در ارائه گزارشی به کمیسیون امور خارجی و دفاعی مجلس، به ایران «هشدار» داد که اگر به شهروندان اسرائیلی در ترکیه یا جای دیگر آسیب بزند، «طرح‌های پرقدرتی که اسرائیل برای هدف‌گیری علیه ایران آماده کرده، اجرایی خواهد شد».

نفتالی بنت در حالی که تنها یک سال از عمر دولت ائتلافی‌اش با هفت حزب دیگر سپری شده بود، به گزارش شبکه کان، به تنهایی روز دوشنبه تصمیم گرفت که دولت را منحل کند و سپس این تصمیم را با یائیر لاپید در میان گذاشت.

سی‌ان‌ان: برخلاف گذشته، اسرائیل درمورد عملیات علیه رژیم حاکم بر ایران به آمریکا اطلاع نمی‌دهد
حسین طائب از فرماندهی اطلاعات سپاه پاسداران عزل شد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!