مدیرکل آژانس انرژی اتمی: مذاکرات با رژیم حاکم بر ایران به بن‌بست رسیده است

0
36

گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفت و گو با شبکه العربیه: «مذاکرات با ایران برای احیای توافق هسته ای به بن بست رسیده است. آژانس تلاش داشت به شفاف سازی چند موضوع در ایران برسد؛ اما هیچ پاسخی درخصوص پرسش‌های فنی که برای تهران مطرح کرده، دریافت نکرد. ایران به آثار اورانیومی که در سه پایگاه محرمانه اش، کشف شد، پاسخ نداد. دوربین هایی که ایران برچید، بخش مهمی از سازو کار نظارتی بود که ایران با این کار خود، کار آژانس را تضعیف و شفافیت را محدود می کند. نقض توافق هسته ای تهران را از روند مذاکرات دور خواهد کرد».

شش روز پس از اینکه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در قطعنامه‌ای ایران را به علت عدم توضیح در خصوص منشا ذرات اورانیوم در سه مکان اعلام نشده محکوم کرد، سازمان انرژی اتمی ایران در نامه‌ای مفصل به این آژانس نوشته است که «احتمالا کار عناصر خارجی‌ (خرابکاری) است.»

در نامه سازمان انرژی اتمی ایران آمده است: «با توجه به این واقعیت که ایران هنوز نتوانسته هیچ دلیل فنی برای وجود چنین ذرات اورانیومی پیدا کند، به طور منطقی بیان می‌کند که احتمالاً عناصر خارجی (خرابکاری) در آلودگی آن مکان‌ها دخیل بوده‌اند.»

تهدید اسرائیل به بمباران کاخ بشار اسد در صورت ادامه همکاری با رژیم اسلامی حاکم بر ایران
روحانی و صالحی در کمیسیون اصل نود مجلس رژیم محکوم شدند/ پرونده به قوه قضائیه رفت

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!