تایمز اسرائیل: سپاه پاسداران جایگزین ارتش روسیه در سوریه می‌شود

0
50

“تایمز اسرائیل” به نقل از روزنامه مسکو تایمز، می‌نویسد که شماری از واحدهای نظامی روسیه مستقر در نقاط مختلف سوریه پیش از آن‌ که به اوکراین انتقال یابند، به سه فرودگاه تاکنون نامشخص در دریای مدیترانه منتقل شده‌اند.

دمشق از متحدان مسکو به شمار می‌رود و در سال ۲۰۱۵ در میانه جنگ داخلی، چندین پایگاه‌ هوایی در اختیار روسیه قرار داد. جنگنده‌های روسی با استفاده از این پایگاه‌ها، مخالفان رژیم بشار اسد در چندین شهر سوریه را هدف بمباران‌های خود قرار دادند که در پی این حملات هزاران نفر کشته شدند.

به گزارش میدل‌ایست‌نیوز، رادیو اسرائیل، روز دوشنبه ۹ مه (۱۹ اردیبهشت) گزارش داد که اسرائیل در حال بررسی دقیق گزارش‌هایی است که از انتقال شمار بالایی از نیروهای نظامی روسیه‌ به خارج از سوریه خبر می‌دهند؛ به ویژه که این گزارش‌ها در رسانه‌های روسیه‌ مطرح شده‌اند. تایمز اسرائیل می‌‌نویسد این روند می‌تواند برای اسرائیل مشکل‌آفرین باشد.

روسیه دوازده پایگاه نظامی در سوریه دارد. کرملین پیش از این گفته بود که ۶۳ هزار وابسته نظامی را به سوریه اعزام کرده است.

به گزارش تایمز اسرائیل، ایهود یعری، کارشناس خاورمیانه در تفسیری در این زمینه در کانال ۱۲ اسرائیل نوشته است که تهران بدون تأثیر و نفوذ روسیه بر دمشق، به راحتی می‌تواند نیروهای خود را وارد سوریه کند و بر حوزه نفوذ خود بر رژیم اسد بیفزاید.

رادیو اسرائیل تأکید کرده که سفر ناگهانی بشار اسد، به تهران و دیدارهای وی با مقامات ارشد رژیم حاکم بر ایران نیز به نگرانی اسرائیل دامن زده است.

بشار اسد صبح یک‌شنبه ١٨ اردیبهشت در سفری غیر منتظره و اعلام نشدە وارد تهران شد و با خامنەای و رئیسی دیدار کرد. از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه در سال ٢٠١١ این دومین بار است که اسد به تهران رفته و با خامنه‌ای، به عنوان رهبر مهم‌ترین متحد رژیم سوریه در منطقه ملاقات دیدار کرده است.

آتش زدن مقر ناجا ⁧‫میناب‬⁩ در پاسخ به قتل سوختبران
روزنامه همشهری: بعد از کارتی شدن نان، نوبت لبنیات و تخم‌مرغ وگوشت مرغ و روغن است/ نان برای اتباع خارجی گران نمی‌شود

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!