وزیرامور خارجه بریتانیا: ۸ اولیگارش دیگر روس با تحریم مواجه خواهند شد

0

در بحبوحه وحشت فزاینده نسبت به جنایات جنگی ادعایی روسیه در اوکراین، لیز تراس اعلام کرد که الیگارشی ها از جمله آندری گوریف، میلیاردر روسی کود شیمیایی مرتبط با ویتانهورست، دومین اقامتگاه خصوصی بزرگ بریتانیا پس از کاخ باکینگهام، مشمول تحریم خواهند شد.

دیگری موشه کانتور، بزرگترین سهامدار شرکت کود آکرون است. او یک چهره کلیدی در جامعه یهودی بریتانیا بوده است و میزبان مراسم یادبود هولوکاست با حضور شاهزاده چارلز و رئیس جمهور فرانسه، امانوئل ماکرون بوده است.

سایر افرادی که تحت تحریم قرار گرفته اند عبارتند از سرگئی سرگئیویچ ایوانوف، رئیس بزرگترین تولیدکننده الماس جهان، الروسا، و لئونید میکلسون، بنیانگذار و مدیر اجرایی شرکت پیشرو تولید گاز طبیعی روسیه نواتک، با دارایی خالص ۱۸ میلیارد پوند.

میکلسون، یک مجموعه دار مشتاق هنر، یک بنیاد غیرانتفاعی هنر معاصر روسیه به نام V-A-C را در سال ۲۰۰۹ تأسیس کرد، که از آن زمان به همکاری های بین المللی کمک مالی کرده است.

گوریف در سال ۲۰۱۵ فاش شد که ذینفع یک شرکت فراساحلی است که مالک عمارت ۲۵ خوابه ویتانهورست در هایگیت، شمال لندن بود. او یک ماه پیش هدف تحریم های اتحادیه اروپا قرار گرفت.

تراس گفت که تحریم ها پس از قتل عام غیرنظامیان در بوچا توسط سربازان روسی تشدید شده است. او گفت: «امروز، ما کمپین خود را برای پایان دادن به جنگ وحشتناک پوتین با برخی از سخت‌ترین تحریم‌هایمان افزایش می‌دهیم.»

آخرین موج اقدامات ما به واردات انرژی روسیه به بریتانیا پایان می دهد و افراد و مشاغل بیشتری را تحریم می کند و ماشین جنگی پوتین را نابود می کند.

ما همراه با متحدان خود به نخبگان روسیه نشان می دهیم که نمی توانند دستان خود را از جنایاتی که به دستور پوتین انجام شده است بشویند. تا زمانی که اوکراین پیروز نشود، آرام نخواهیم گرفت».

پیشتر بوریس جانسون در قوی ترین سخنانش تا به امروز در مورد کشتارهای دسته جمعی گفت که جنایات روسیه در شهرهایی که قبلاً اشغال شده بودند در اطراف کیف «از نظر من خیلی کمتر از نسل کشی به نظر نمی رسید».

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

خروج از نسخه موبایل