مجوز پخش شبکه روسی Russia Today در بریتانیا توسط آفکام لغو شد/کرملین این تصمیم را “دیوانگی” خواند

0
53

آفکام، سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای بریتانیا اعلام کرد که این کانال توسط کشوری که اخیراً به یک کشور همسایه حمله کرده است تأمین مالی شده است، اما RT گفت این تصمیم نشان می دهد که آفکام “چیزی بیش از یک ابزار دولتی” نیست. آفکام گفته است که این لغو مجوز فوری است و سریعا باید اجرا شود.

در بیانیه آفکام آمده که این نهاد مجوز آرتی را برای داشتن مجوز پخش مناسب نمی‌داند.

در پی اعلام تصمیم آفکام، شبکه آرتی با صدور بیانیه‌ای آن را محکوم کرد و گفت که این نهاد “نشان داد که ابزار دست دولت بریتانیاست”.

تصمیم آفکام تاثیری بر دسترسی به تلویزیون آرتی ندارد زیرا با اعمال تحریم اتحادیه اروپا علیه این شبکه در اوایل ماه جاری، پخش آن در پلاتفورم‌های مختلف متوقف شده بود.

آفکام همچنین به قوانین جدیدی در روسیه استناد کرد “که به طور موثر هر روزنامه نگاری مستقلی را که از روایت خبری خود دولت روسیه خارج می شود، به ویژه در رابطه با تهاجم به اوکراین جرم انگاری می کند.”

افکام افزود: «ما در نظر داریم که با توجه به این محدودیت‌ها، که RT با قوانین بی‌طرفانه قانون پخش ما در این شرایط مطابقت ندارد».

روسیه نسبت به تصمیم نهاد نظارت بر رسانه‌ای بریتانیا – آفکام – در لغو پروانه فعالیت شبکه تلویزیونی روسی آرتی واکنش نشان داده و به گزارش رویترز، سخنگوی دولت روسیه این اقدام را “دیوانگی” توصیف کرده است.

آفکام گفته است که عملکرد این شبکه تلویزیونی با موازین خبررسانی مستقل و قابل اعتماد منطبق نیست.

پیشتر، آنا بلکینا، معاون سردبیر آرتی با انتقاد از این تصمیم گفته بود که “آفکام به مردم بریتانیا و جامعه نظارتی رسانه‌ای در سطح بین‌المللی نشان داده است که علیرغم استقلال ظاهری، چیزی بیش از ابزاری در دست دولت بریتانیا و تابع خواست آن در سرکوب رسانه‌ای نیست.”

وی گفته بود که آفکام “با نادیده گرفتن سوابق کاملا پاک آرتی طی چهار سال متوالی و صرفا به دلایل سیاسی که مستقیماً با وضعیت اوکراین مرتبط بوده و به عملکرد، ساختار، مدیریت یا خروجی آرتی ربطی ندارد، مغرضانه عملکرد این رسانه را نامناسب ارزیابی و با این اقدام، دسترسی مردم بریتانیا به اطلاعات را مسدود کرده است.”

وزیر نفت رژیم: نفوذی های داخلی با همکاری خارجی ها، پمپ بنزین های کشور را هک کردند
بلغارستان و کشورهای بالتیک ۲۰ دیپلمات روس را اخراج کردند

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!