کاهش شدید محبوبیت بایدن در میان آمریکاییان

0

محبوبیت بایدن به دلیل چالش‌های متعددی که دولت در داخل و خارج از کشور مواجه است، در دو ماه گذشته به طرز قابل توجهی پایین آمده است. کمتر از نیمی از بزرگسالان امریکا (۴۴ درصد) در حال حاضر سیاست‌ها و اقدامات بایدن به عنوان رییس جمهور را تایید می‌کنند. این در حالی است که ۵۳ درصد مخالف اقدامات او هستند. این رقم بیانگر کاهش میزان مقبولیت بایدن نسبت به ماه جولای (تیر- مرداد) است. چراکه در این ماه ۵۵ درصد مردم آمریکا اقدامات بایدن را تایید می‌کردند و فقط ۴۳ درصد مخالف عملکرد وی بودند.

میزان محبوبیت بایدن ۱۳ درصد در میان دمکرات‌ها و افراد متمایل به دمکرات‌ها کاهش داشته است. یعنی از ۸۸ درصد در ژوئن (خرداد- تیر) به ۷۵ درصد در حال حاضر رسیده است. در میان جمهوری‌خواهان نیز اقبال بایدن به نسبت قبل، کاهش ملموسی داشته است. فقط ۹ درصد جمهوری‌خواهان و کسانی که به این حزب تمایل دارند اقدامات بایدن را تایید می‌کنند که به نسبت دو ماه قبل، ۱۷ درصد کاهش داشته است.

اکثریت مردم آمریکا موافق پذیرش پناه‌جویان افغان بودند. هر چند ۴۲ درصد مردم آمریکا مخالف پذیرش این پناهجویان هستند. این موضوع در میان طرفداران حزب جمهوریخواه و دمکرات متفاوت است. در حالیکه ۷۵ درصد دمکرات‌ها موافق پذیرش مهاجران افغان هستند، فقط ۳۵ درصد جمهوری‌خواهان موافق این امر هستند. اما خود وقایع افغانستان در افکارعمومی آمریکا برای دولت بایدن یک کارنامه منفی به حساب می‌آید.

۳۷ درصد مردم امریکا معتقدند شرایط یکسال آینده اقتصاد آمریکا بدتر خواهد شد. در حالیکه ۲۹ درصد به چنین چیزی باور ندارند. ۳۴ درصد نیز انتظار کمی برای تغییر دارند.

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

Exit mobile version