ایرنا سرکوبگران روس را “صلحبان” نامید!

0
53

اعتراضات مردمی در قزاقستان با افزایش بهای بنزین، به سراسر این کشور شعله ور شد. بخشی از نیروهای ارتش قزاقستان به مردم پیوستند و مردم مسلح موفق به تسخیر بسیاری از سازمان های دولتی شدند.

روز گذشته، پس از سقوط دولت قزاقستان، دیکتاتور ابن کشور از پوتین درخواست کمک کرد و روسیه با اعزام نیروهای سرکوبگر برای نجات دیکتاتور وارد عمل شد. خبرگزاری رسمی رژیم اسلامی حاکم بر ایران را با انتشار تصویر ورود روس ها به قزاقستان تیتر زد: «صلحبانان» روس وارد قزاقستان شدند.

قاسم جومارت توقایف، دیکتاتور قزاقستان، در خلال اعتراضات سراسری از “سازمان پیمان امنیت جمعی” (سی اس تی او) کمک خواسته است. این یک ائتلاف نظامی متشکل از روسیه و پنج جمهوری سابق شوری است.

قاسم توقایف دومین دیکتاتور این کشور بعد از اعلام استقلال این جمهوری سابق اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ است. انتخاب او در سال ۲۰۱۹ با محکومیت سازمان امنیت و همکاری در اروپا روبرو شد که گفت معیارهای دمکراتیک در انتخابات رعایت نشده است.

با این حال به نظر می رسد بخش بزرگی از خشم جاری در خیابان ها متوجه نورسلطان نظربایف، سلف آقای توقایف، باشد که از زمان کنار رفتن از قدرت در سال ۲۰۱۹ پست قدرتمندی را در سطح امنیت ملی در اختیار داشته است.

به آتش کشیده شدن مجسمه سلیمانی در شهرکرد توسط مردم
در نخستین روز حضور نیروهای سرکوبگر روس، هزار قزاقستانی مجروح و کشته شدند

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!