گفتگوی سالیوان با نخست وزیر و‌ وزیردفاع اسرائیل در مورد راهکار مشترک جنگ اتمی علیه ایران

0
36

مشاور امنیت ملی دولت بایدن در دومین روز سفر خود به اسرائیل با نخست وزیر و وزیر دفاع این کشور دیدار کرد. رژیم اسلامی حاکم بر ایران موضوع گفت‌وگوی این دیدارها بود.

نفتالی بنت در این دیدار درباره مذاکرات بر سر احیای برجام به مشاور امنیت ملی آمریکا هشدار داد و گفت که مذاکرات وین “پیامدهای جدیِ” برای اسرائیل به دنبال دارد: “آنچه در وین اتفاق می‌افتد پیامدهای عمیقی برای ثبات خاورمیانه و امنیت اسرائیل در سال‌های آینده دارد و به همین دلیل است که این یک جلسه به موقع است.”

سالیوان نیز با تاکید بر این که سفر او به اسرائیل در “یک مقطع حساس” صورت گرفته گفت: «مهم است که باهم بنشینیم و یک استراتژی مشترک، یک دیدگاه مشترک ایجاد کنیم و راهی به جلو پیدا کنیم که منافع کشور شما و من را تضمین کند».

بنی گاتز، وزیر دفاع اسرائیل در خصوص دیدارش با جیک سالیوان گفت: مسائل مختلفی مطرح شد که مهم‌ترینش جنگ اتمی علیه رژیم اسلامی حاکم بر ایران و اقدامات تروریستی این رژیم در منطقه بود. در این دیدار مسئول نیروی دفاعی اسرائیل، آویو کوهاوی و یکی از فرماندهان بلندپایه وزارت دفاع اسرائیل، امیر اِشِل نیز حضور داشتند.

سالیوان روز سه‌شنبه ۲۱ دسامبر در اورشلیم با اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهوری اسرائیل دیدار کرد. رئیس جمهور اسرائیل در خصوص این دیدار گفت: من نگرانی خود را از حرکت رژیم ⁧‫اسلامی حاکم بر ایران‬⁩ به سمت سلاح‌های اتمی به موازات مذاکرات وین ابراز کردم و بر لزوم توقف دستیابی رژیم حاکم بر ایران به چنین تسلیحاتی به هر قیمتی تاکید کردم.

دولت اسرائیل با شروع دور هفتم مذاکرات وین، بارها مخالفت خود را با این مذاکرات و سیاست آمریکا در قبال رژیم اسلامی حاکم بر ایران به صراحت اعلام کرده است. نخست وزیر اسرائیل خواستار توقف مذاکرات شده و با متهم کردن رژیم حاکم بر تهران به “باج‌خواهی هسته‌ای” گفته است که درآمد حاصل از لغو تحریم‌ها برای دستیابی به تجهیزات نظامی برای آسیب رساندن به اسرائیل استفاده می‌شود.

مرعشی: خامنه ای، استعفای روحانی را به مصلحت ندانست
فرمانده جدید نیروی هوایی اسرائیل: همین فردا آماده حمله به ایران هستیم

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!