شبیه‌ سازی حمله به تأسیسات اتمی رژیم اسلامی حاکم بر ایران در “رزمایش بزرگ” اسرائیل

0

شبکه تلویزیونی کان اسرائیل خبر داد که ارتش این کشور در صدد است، در بهار ۲۰۲۲ یکی از بزرگ‌ترین مانورهای نیروی هوایی خود را که شبیه‌ سازی حمله به تأسیسات اتمی رژیم اسلامی حاکم بر ایران است برگزار کند.‌

یک مقام ارشد آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفته است که وزرای دفاع آمریکا و اسرائیل روز پنج‌شنبه، ۱۹ آذر در دیدار با یکدیگر در واشنگتن درباره مانوری نظامی برای شبیه سازی حمله به تاسیسات اتمی رژیم اسلامی حاکم بر ایران و نابودی آنها گفت‌وگو می‌کنند.

“تایمز آو اسرائیل” نیز نوشت، این رزمایش بر فراز دریای مدیترانه تا فاصله ۱۰۰۰ کیلومتری از اسرائیل اجرا خواهد شد و در آن ده‌ها جنگنده و بمب‌افکن شرکت خواهند کرد. جنگنده‌های اف ۱۵، اف ۱۶، اف ۳۵، هواپیماهای جاسوسی گلف‌استریم جی ۵۵۰ و تانکرهای سوخت‌گیری در این رزمایش حضور خواهند داشت.

در دو هفته آخر ماه اکتبر، اسرائیل میزبان مانور بین‎المللی نیروهای هوایی با حضور چندین کشور بود که آمریکا و بریتانیا و ایتالیا و هند و یونان و آلمان از کشورهای شرکت‎کننده بودند و “پرچم آبی ۲۰۲۱” نام گرفت. این مانور در ۲۰۱۹، با حضور تنها چهار کشور برگزار شد و در عین حال، قدرتمندانه ‎ترین مانور تاریخ اسرائیل توصیف شد.

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

Exit mobile version