مبارزه دولت کویت با وابستگان رژیم اسلامی حاکم بر ایران در این کشور

0

چند روز پس از دستگیری افراد متهم به تامین مالی حزب الله لبنان در کویت، دستگاه امنیتی این کشور نام ۱۰۰ تبعه خارجی از ملیتهای مختلف که اغلب آنها لبنانی هستند را در لیست افراد ممنوع از تمدید مجوز اقامت در کویت قرار داد. دلیل این اقدام ارتباط مستقیم یا غیر مستقیم این افراد با حزب الله ‌لبنان عنوان شده است.

روزنامه القبس در این ارتباط نوشته است که برخی از این افراد لبنانی یا مظنون به وابستگی به حزب‌الله و یا از بستگان درجه یک یا دو آنها اعضای این گروه شبه‌نظامی وابسته به رژیم اسلامی حاکم بر ایران هستند.

این روزنامه همچنین افزود: سایر افرادی از ملیت‌های دیگر که این ممنوعیت شامل آنها شده است قبلا در پرونده‌هایی نظیر پولشویی و سایر موضوعات خطرناک و امنیتی متهم شده‌اند و یا اینکه از جمله افرادی هستند که برای منافع کویت مضر تشخیص داده شده‌اند.

اداره امور اقامتی از برخی از این افراد که به این اداره مراجعه کرده‌اند خواسته است تا در اسرع وقت بهمراه خانواده‌هایشان کویت را ترک کنند.

منابع آگاه تاکید کردند که این پرونده با توقیف ۴ متهم آغاز شد که یکی از متهمان، برادر نماینده پیشین مجلس است. این افراد پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر حواله‌ کردن مبالغ هنگفتی به لبنان و مشخصا برای گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان، دستگیر شدند.

به گفته منابع امنیتی کویت، وزارت کشور، گزارش امنیتی را از کشوری برادر دریافت کرد که در آن آمده است؛ این گروه متشکل از چهار نفر است که یکی از آن‌ها، پسر یک نماینده سابق پارلمان است. یک نفر هم برادر یکی از نمایندگان سابق مجلس بوده و سومین فرد نام او مرتبط با پرونده‌های قبلی از زمان ربودن هواپیمای الجابریه در دهه هشتاد میلادی است، و نفر چهارم از جمله افراد سرشناس کشور (کویت) در زمینه امور خیریه است.

منابع امنیتی افزودند: امنیت کشور در حال تحقیق از این چهار نفر است. آنها همچنین به اتهامات متعددی از جمله پولشویی برای حزب‌الله در کویت، تأمین مالی جوانان افراطی در کویت برای تشویق آن‌ها به پیوستن به حزب الله، مشارکت در اقدامات تروریستی و قاچاق مواد مخدر حزب‌الله در سوریه و یمن، متهم هستند.

عدم تمدید اقامت افراد وابسته به حزب الله و این که در اوایل ماه جاری نیز کویت یک گروه ۸ نفره از شهروندان خود را به اتهام همکاری و ارتباط با گروه تروریستی لبنانی بازداشت کرده بود نشان می‌دهد عزم کویت برای برخورد با دست نشاندگان رژیم ایران جدی است و در این مسیر با دیگر کشورهای عربی و اسرائیل همراه شده است.

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

Exit mobile version